کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

درگیری دسته‌جمعی در یکی از روستاهای شهرستان کوه‌چنار استان فارس با قتل پایان گرفت. همزمان با حضور ماموران در محل و تحقیقات اولیه معلوم شد که شش نفر از اهالی روستا به‌دلیل اختلافات قبلی با یکدیگر درگیر شده‌اند که این نزاع منجر به قتل جوانی ۳۱ ساله شده و قاتل هم فرار کرده  است.  پس از ۶ ساعت قاتل ۴۰ ساله که کارمند یکی از ادارات دولتی است در مخفیگاهش در یکی از محله‌های کوه‌چنار، بازداشت شد. او انگیزه‌اش را اختلاف‌های قدیمی عنوان کرد و تحقیقات از وی ادامه دارد.
مردی به دلیل اختلاف حساب مالی فردی را به قتل رساند و دو نفر دیگر را نیز زخمی کرد. سومین روز فروردین امسال یک مورد تیراندازی در شهر اسلام‌آباد غرب رخ داد که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر منجر شد. با شناسایی هویت متهم به قتل فراری او تحت تعقیب بود تا این‌که رد وی در شهر همدان به دست آمد. ماموران  با هماهنگی  قضایی به آنجا رفتند و متهم به قتل بازداشت شد. او در جریان تحقیقات اعتراف کرد که اختلاف حساب با مقتول و دو فرد زخمی داشته که اقدام به این تیراندازی کرده است.
سارقی که شبانه اقدام به سرقت کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان میبد می‌کرد، گرفتار قانون شد. چند فقره سرقت کابل‌های مخابراتی در مناطق بفروئیه، شهیدیه و خیابان پاسداران شهر میبد از سوی اداره مخابرات به پلیس گزارش شد. متهم تحت تعقیب بود تا این‌که در آخرین اقدامش بخشی از کابل‌های مسی کانالی خیابان پاسداران ده‌آباد بریده شده بود که باعث قطعی سه هزار شماره تلفن ثابت مشترکان زیر پوشش مرکز تلفن شهید اعرافی شد. بیست و چهار ساعت بعد از این ماجرا، رد او به‌دست آمده و متهم بازداشت شد. خسارت ناشی از این سرقت‌ها یک میلیارد تومان اعلام شده است.
پسر جوان که مرد ۴۴ ساله‌ای را در خیابان ساحلی بوشهر به قتل رسانده بود، بازداشت شد. یک نزاع و درگیری منجر به جرح در خیابان ساحلی شهر بوشهر جنب باشگاه بدنسازی ایرانجوان، رخ داد. زمانی که ماموران کلانتری مصلی در محل حاضر شدند  مشخص شد که پسر
۲۲ ساله‌ای که راننده خودروی پراید بوده با مرد ۴۴ ساله که راکب موتورسیکلت بوده به خاطر بد رانندگی کردن، درگیر شده بودند. راننده پراید با چاقو مرد موتورسوار را زخمی کرد که باعث مرگ او شد. متهم به قتل نیز بلافاصله دستگیر شد.
 سه نفر که با فروش آثار و مقالات علمی در فضای مجازی کلاهبرداری می‌کردند با شکایت مرد محقق دستگیر شدند. یکی از مؤلفان و محققان کشورمان که تعداد فراوانی اثر و مقاله علمی  دارد، به پلیس فتای تهران رفت و شکایت کرد که فرد یا افرادی بدون اجازه او اقدام به فروش پژوهش‌ها و آثار علمی او در فضای مجازی کرده و در برابر آن مبالغی را از افراد مختلف دریافت کرده‌اند. این اقدام سبب جریحه‌دار شدن اعتبار و حیثیت علمی شاکی شده بود.  بعد از شکایت وی، تحقیقات پلیس فتای تهران در این باره ادامه پیدا کرد. در جریان تحقیقات معلوم شد که چند کانال و صفحه در فضای مجازی که حدود ۴۰۰ هزار دنبال‌کننده داشتند اقدام به درج آگهی فروش آثار علمی شاکی کرده و پس از دریافت مبلغ، آن اثر را به نام خریدار در اختیارش قرار می‌دهند. سرانجام رد متهم در جنوب تهران به‌دست آمد. او همراه دو نفر دیگر که همدستانش بودند، بازداشت شده و به جرایم‌شان اعتراف کردند.
ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر میناب قاچاقچیان را در انتقال ۲تن و ۵۲کیلو و ۲۰۰گرم مرفین ناکام گذاشتند. تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان میناب با کار گسترده اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پلیسی اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر مرفین را که به‌صورت ترانزیت فعالیت داشتند را شناسایی کردند. اعضای این باند که مواد را در دو دستگاه کامیون بونکر گاز جاسازی کرده و قصد انتقال آن را داشتند در ایستگاه بازرسی چغازردی این شهرستان شناسایی و متوقف شدند. پس از برش انتهای بونکر یکی از کامیون‌ها، ۲‌تن و ۵۲‌کیلو و ۲۰۰‌گرم مواد مخدر از نوع مرفین که به طرز بسیار ماهرانه در انتهای کامیون جاساز شده بود، کشف شد و دو متهم نیز بازداشت شدند. با تحقیق از متهمان معلوم شد که مواد مخدر کشف شده، از مرزهای شرقی کشور بارگیری شده بود و متهمان قصد انتقال این محموله به عسلویه استان بوشهر را داشتند که ناکام ماندند.