انتخابات  و اتفاقات

انتخابات و اتفاقات

ورود آیت‌ا... هاشمی به انتخابات
18 فروردین 84، با زمزمه آمدن آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات، برخی چهره‌ها و گروه‌های سیاسی به اعلام حمایت از او پرداختند. در همین زمینه قدرت‌ا... علیخانی، عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان این‌که ما طرفدار انتخاب یک شخص روحانی و در مرحله اول هاشمی رفسنجانی هستیم گفت پیش‌بینی من این است که آقای هاشمی رفسنجانی شانس اول و آقای کروبی، شانس دوم پیروزی در انتخابات هستند. علی‌اکبر محتشمی‌پور، رئیس ستاد انتخاباتی مهدی کروبی هم گفت گرچه در شرایط حاضر بسیاری از نامزدها در مورد حضور خود در انتخابات شک و تردید دارند و تاکنون اعلام حضور نکرده‌اند اما میان اصلاح‌طلبان دو نامزد شاخص کروبی و معین تا پایان راه حضور خواهند داشت.
سایت شخصی محسن مهرعلیزاده، رئیس سازمان تربیت بدنی و نامزد ریاست‌جمهوری هم نوشت: نظرسنجی‌های اخیر جبهه اصلاحات نشان می‌دهد مهندس محسن مهرعلیزاده، شانس مسلم و اول پیروز شدن در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری
در خرداد است.
محمود احمدی‌نژاد، نامزد دیگر انتخابات هم با بیان این‌که نیروهای اصولگرا به سمت دوستی و برادری حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در استان‌ها به گونه‌ای عمل شود که اگر در نهایت میان نامزدهای اصولگرا یکی در صحنه باقی ماند تفاهم باقی باشد و نیروهای اصولگرا بتوانند با صفا و صمیمت به همکاری‌های خود ادامه دهند.
 نشست خبری میرحسین موسوی
18 فروردین 88، میرحسین موسوی اولین کنفرانس خبری خود را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم برگزار کرد. وی در این نشست که در ساختمان روزنامه اطلاعات برگزار شد نامزدی خود را برای ریاست‌جمهوری دهم رسما اعلام کرد.
در سوی مقابل، اصولگراها هم به تکاپو افتادند و غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد اصولگرایان در انتخابات آینده، محمود احمدی‌نژاد را در برابر میرحسین موسوی که با شعارهای اصولگرایانه از اردوگاه اصلاح‌طلبان وارد صحنه شده،‌ تنها نمی‌گذارند. محمدکاظم انبارلویی، عضو حزب موتلفه اسلامی هم اعلام کرد نامزد قطعی اصولگرایان، شخص احمدی‌نژاد است.
 هماهنگی میان اصولگرایان
18 فروردین 92، مصطفی پورمحمدی، عضو ائتلاف انتخاباتی معروف به اکثریت اصولگرایان گفت: ما در این ائتلاف پنج نفره با آن ائتلاف سه نفره (شامل غلامعلی حدادعادل، علی‌اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف) که زودتر تشکیل شده است در جلسات، صحبت‌ها و قرارهایی که با هم داشته‌ایم، مقرر کرده‌ایم هر کدام از این گروه‌ها یک خروجی داشته باشد. وی افزود: همچنین قرار شده است در مرحله پس از ثبت‌نام نامزدها نیز با هم همکاری کنیم که اگر نیاز شد باز به یک نظر واحد برسیم و امیدواریم بتوانیم بر اساس این ساز و کار که طراحی کرده‌ایم، عمل کنیم.