مظفر: پاسخ دولت به مجمع در خصوص اف‌ای‌تی‌اف مجهول است

مظفر: پاسخ دولت به مجمع در خصوص اف‌ای‌تی‌اف مجهول است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: پاسخ مکتوب دولت به پرسش‌ها و ابهامات مجمع در خصوص پیوستن کشورمان به گروه اقدام مالی همچنان در دو مسأله مجهول است.
حسین مظفر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما درباره محتوای پاسخ دولت به ابهامات و پرسش‌های مجمع در خصوص پیامدها و ضمانت‌های پیوستن کشورمان به اف‌ای‌تی‌اف گفت: دولت پاسخ مکتوبش را به مجمع ارائه کرده اما همچنان این ابهامات وجود دارد که آیا با پیوستن ما به اف‌ای‌تی‌اف وضع اقتصادی کشورمان بهتر می‌شود یا خیر؟ و این‌که آیا تحریم‌ها لغو خواهد شد یا نه؟ و آیا دستاورد مثبتی بر اقتصاد و وضع معیشت مملکت خواهد داشت؟
وی افزود: در این زمینه هنوز پاسخ مثبتی در نوشته‌ها و پاسخ‌های به‌دست‌آمده ندیدیم و درعین‌حال که به سؤالات پاسخ‌داده‌شده اما دوستان فقط می‌گویند امکان دارد وجهه بین‌المللی ما مخدوش و وضع مان در آینده بدتر شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: البته برخی امیدهایی داشتند که با آغاز به کار
 بایدن و بازگشت آمریکا به برجام، برخی گشایش‌ها برای ایران به وجود می‌آید اما اینها هم دیدند که نه‌فقط آمریکایی‌ها به برجام برنگشتند و نگاه مثبتی اعمال نشد، بلکه همچنان همان روش و خطاهای دولت گذشته را پیگیری می‌کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ممکن بود اگر تغییراتی در روش بایدن در این خصوص ایجاد می‌شد، تغییراتی در دیدگاه‌های مجمع هم درباره لوایح سی‌اف‌تی و پالرمو به وجود آید اما در این زمینه هم هیچ نشانه مثبتی دیده نشد و به همین علت بعید می‌دانم اعضای مجمع از پاسخ‌های دولت قانع شده باشند یا قانع شوند.
مظفر در پاسخ به این‌که آیا در نشست امروز مجمع در خصوص تصویب سی‌اف‌تی و پالرمو رأی‌گیری می‌شود ،تصریح‌کرد: این موضوع به این بستگی دارد که همه اعضا بتوانند دیدگاهشان را بگویند و همه پاسخ‌دهندگان نیز بتوانند پاسخ دهند و دیگر ابهامی باقی نماند درعین‌حال بعید می‌دانم در نخستین جلسه امسال دراین‌باره به نتیجه برسیم.
مظفر رأی اغلب اعضای مجمع را در خصوص تصویب این دو لایحه منفی دانست و افزود: شاید یکی دو سال قبل درصد مخالفان تصویب این لوایح مقداری کمتر بود اما مدتی است درصد مخالفت‌ها با تصویب این لوایح افزایش‌یافته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: از زمانی که مسأله پذیرش عضویت ایران در اف‌ای‌تی‌اف مشروط بر رفع تحریم‌ها شده، مقداری از مخالفت‌ها با تصویب این لوایح کاهش‌یافته اما هنوز به‌اندازه‌ای که بتواند رأی لازم را کسب کند، نرسیده است.