مرگ پیش از تولد

بی‌احتیاطی راننده و واژگونی آمبولانس، جان زن باردار جیرفتی و جنینش را گرفت

مرگ پیش از تولد

واژگونی آمبولانس بیمارستانی در جیرفت، مرگ تلخ زن باردار و جنینش را رقم زد. این زن به‌دلیل سنگینی وزن در دوران بارداری، قرار بود برای ام‌آر‌آی به بیمارستانی در کرمان منتقل شود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، نجمه 35ساله  8ماهه باردار و قرار بود تا یک‌ماه دیگر مادر شود. اتاق بچه را آماده کرده و برای پسرش لباس و اسباب‌بازی خریده بود. همه چیز خوب پیش‌می‌رفت تا این‌که سردردهای او شروع شد. قرص و دارو سردردهایش را خوب نکرد و کارش به بیمارستان و بستری‌شدن کشید. دکتر برای تشخیص علت سردرد، دستور ام‌آر‌آی داد و قرار شد او را برای این کار از بیمارستان کاشانی جیرفت به بیمارستان فاطمه الزهرا کرمان منتقل شود. عصر چهارشنبه 18فروردین او را همراه مادرش و پرستاری سوار آمبولانس کردند تا به بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) منتقل شود. به ورودی شهر کرمان که نزدیک شدند، خودروی پژو405 هنگام سبقت از آمبولانس باعث واژگونی آن شد و زن جوان به بیرون از آمبولانس پرت و همراه مادر 60ساله او، راننده آمبولانس و پرستار نیز دچار مصدومیت شدند. نجمه و جنین او بعد از انتقال به بیمارستان فوت شدند.
موسی، شوهر داغدیده او به خبرنگار جام‌جم گفت: دو همسر دارم و نجمه 35ساله زن دومم بود. از همسر اولم پنج دختر 6تا20ساله دارم. پنج سال قبل با نجمه ازدواج کرده و خودمان را برای تولد پسرمان آماده کرده بودیم که پانزدهم فروردین امسال همسرم دچار سردرد شدیدی شد و هر چه  قرص می‌خورد حالش خوب نمی‌شد. او را به بیمارستان کاشانی شهرمان جیرفت بردم که پزشک معالجش بعد از معاینه به وی دارو داد. کمی حالش خوب شد اما دوباره بعد از ساعاتی بدحال شد و سردردها سراغش آمد. پزشک همسرم گفت باید برای بررسی وضعیت سردردش از او ام‌آر‌آی گرفته شود اما چون وزن همسرم در دوره بارداری 110کیلوگرم شده بود، قرار شد او را به بیمارستان دیگری ببریم. مسوولان  بیمارستان به ما گفتند که همه مسوولیت بیمار با آنهاست و مشکلی برای همسرم و فرزندمان رخ نمی‌دهد. با اطمینانی که مسوولان بیمارستان دادند، همسرم همراه مادرش و پرستار زن و راننده آمبولانس راهی بیمارستان فاطمه‌زهرا(س) شدند. فاصله آن دو بیمارستان بیش از 200کیلومتر است.
 وی تصریح کرد: ساعاتی بعد چندبار به تلفن همسرم و مادرش زنگ زدم تا جویای حالشان شوم که پاسخی ندادند. گمان بردم شاید انجام ام‌آر‌آی طولانی شده است. ساعت هشت شب از بیمارستان به من زنگ زدندکه آمبولانس چپ‌کرده که سریع خودم را به بیمارستان رسانده و متوجه شدم زنم و پسرمان فوت‌کرده و بقیه سرنشینان مصدوم شده‌اند. راننده پژو خودش بیمارسرپایی بود که از بیمارستان مرخص و بعد در جاده شروع به رانندگی کرده بود. چون درگیر مراسم خاکسپاری بودیم هنوز نمی‌دانیم راننده پژو بازداشت شده یا نه؟ بابت مرگ همسرم و فرزندم و مصدومیت مادر زنم از مسوولان علوم‌پزشکی و بیمارستان کاشانی شکایت کرده‌ام.