تروریسم هسته‌ای نطنز

رئیس سازمان انرژی اتمی خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز را تایید کرد

تروریسم هسته‌ای نطنز

علی‌اکبر صالحی درباره حادثه دیروز در سایت شهید احمدی‌روشن نطنز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه، تأکید بر ضرورت برخورد جامعه بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته‌ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران و مباشران محفوظ می‌دارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: همچنین برای ناکام گذاشتن اهداف آمران این حرکت تروریستی، جمهوری اسلامی ایران با جدیت، به گسترش فناوری هسته‌ای از یک سو و تلاش برای رفع تحریم‌های ظالمانه از سوی دیگر ادامه خواهد داد.  بعد از وقوع حادثه دیروز در سایت نطنز، گمانه‌های زیادی از سوی رسانه‌ها و مقامات رسمی در این باره مطرح شد. کارشناسان و صاحب‌نظران از همان ابتدا حادثه دیروز را مشکوک دانستند. به‌رغم طرح حدس و گمان‌ها اما بسیاری بر این باور بودند که بعید نیست رژیم‌صهیونیستی مثل گذشته بار دیگر مرتکب اقدام خرابکارانه دیگری شود. در همین زمینه شبکه دولتی کان اسرائیل خبر داد حادثه در تاسیسات اتمی نطنز، کار اسرائیل و نتیجه حمله جدید سایبری این کشور به ایران بوده است.
این شبکه منبع خبر خود را اعلام نکرده، ولی در توضیح این حادثه یادآوری کرده است کارگزاری کرم رایانه‌ای استاکس‌نت در آغاز دهه گذشته، کار اسرائیل بود و موجب اخلال جدی در کار سانتریفیوژهای نطنز شد.
در همین ارتباط، موشه یعلون، وزیر دفاع سابق رژیم‌صهیونیستی درباره حادثه رخ داده در برق تاسیسات نطنز در توییتی به مقامات این رژیم هشدار داده و نوشته است: «امیدوارم از مقامات کسی ذوق زده نشود و مسؤولیت این کار را به عهده نگیرد!» گرچه به طور رسمی مقامات دولتی اسرائیل در این باره اظهار نظری نکردند اما در سایر وقایع تروریستی که طی ماه‌های اخیر اتفاق افتاده، نوک پیکان اتهام متوجه رژیم‌صهیونیستی بوده است و مقامات این کشور هم در قبال آن سیاست‌های سکوت را در پیش گرفته بودند.
پیش از این در 12تیر 1399 نیز در تأسیسات نطنز وقوع یک انفجار به تخریب گسترده مرکز مونتاژ سانتریفیوژ ایران منجر شد. حادثه‌ای که برخی از رسانه‌های خارجی آن را عاملی برای کند شدن روند تولید این نوع سانتریفیوژ در ایران  تلقی کردند.