مرور و عبور

مرور و عبور

نامشخص بودن وضعیت 3 درصد از اسرا
رئیس کمیسیون مفقودان و اسرای ستاد کل نیروهای مسلح گفت: وضعیت 3 درصد از اسرا همچنان نامشخص است.
به گزارش جام‌جم، امیر سرتیپ نجفی در مراسم تجلیل از خانواده‌های آزادگان و مفقودان در ورامین گفت: ما بر اساس مدارک می‌دانیم هنوز در عراق اسیر داریم. تاکنون وضعیت 97 درصد از اسرا مشخص شده و فقط 3 درصد باقی‌ مانده که باید مشخص شود چه تعداد از اسرای ما شهید شده‌‌اند و طرف عراقی باید مدرک آن را به ما نشان دهد.کمیسیون مفقودین و اسرای ایران در آذرماه سال گذشته طرحی به هیات عراقی ارائه کرد که مورد استقبال عراق و صلیب‌سرخ قرار گرفت. بر اساس این طرح باید هر چه زودتر نابسامانی در شرایط اسرا حل شود. (صفحه2)


7 ساعت مذاکره کاستنر با کاسترو
کوین ‌کاستنر  و فیدل کاسترو دیروز به مدت هفت ساعت با هم به گفت‌وگو نشستند. این ملاقات در شرایطی صورت گرفت که چند روز قبل رهبر کوبا در سخنرانی خود در کنفرانس نمایندگان مجلس‌های جهان با دیدی انتقادی به صحبت درباره آمریکا پرداخت.
کاستنر، بازیگر سرشناس سینمای آمریکا که دو روز قبل وارد هاوانا شد اولین چهره معتبر سینمای آمریکاست که به کشور چپگرای کوبا سفر کرده است. او برای نمایش فیلم تازه خود، سیزدهمین روز، که به بحران موشکی کوبا در دهه 60 می‌پردازد به همراه دیگر عوامل فیلم وارد کوبا شده است. کاسترو به همراه کاستنر به تماشای فیلم نشست و بعد این بازیگر را به حضور پذیرفت و هفت ساعت با هم گفت‌وگو کردند. (صفحه3)


مهدوی‌کیا در هامبورگ ماندنی شد
مهدی مهدوی‌کیا، ستاره ایرانی تیم هامبورگ دیروز قرارداد سه‌ساله با این تیم را امضا کرد و دوباره پیراهن هامبورگ را پوشید.
این قرارداد که در شهر دبی و با حضور مسؤولان این باشگاه و عباس انصاری‌فر، مدیرعامل باشگاه پیروزی به امضا رسید این بازیکن باتکنیک را تا سال 2004 در اختیار باشگاه هامبورگ قرار داد. انصاری درباره مبلغ قرارداد گفت: آلمانی‌ها مایل به اعلام مبلغ نیستند. (صفحه15)


اخطار به یهودیان مسجدالاقصی
 عبدالواحد بلقزیز، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی نسبت به بی‌حرمتی یهودیان در مسجدالاقصی هشدار داد. به گزارش ایرنا، بلقزیز طی بیانیه‌ای به مناسبت تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اجازه ورود یهودیان به محوطه مسجد‌الاقصی هشدار داد: این بی‌حرمتی به مبارزه‌ طلبیدن امت اسلامی و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان تلقی می‌شود. (صفحه13)



ایران، نماینده یونسکو در منطقه

ایران از طرف یونسکو نماینده میراث جهانی در منطقه می‌شود.
به گزارش جام‌جم، بوشناکی، معاون فرهنگی یونسکو دراین‌باره گفت: دلیل اصلی سفر من به ایران استقرار دفتری از طرق این سازمان در تهران است که علاوه‌بر همکاری با کشورهای منطقه برای شناخت و ثبت آثار باستانی آنها به عنوان نماینده برای کلیه امور فرهنگی از طرف یونسکو فعالیت می‌کند. ایران آگاهی و دانش لازم را در این زمینه دارد و با داشتن متخصصان می‌تواند نقش کلیدی در منطقه داشته باشد. از طرفی ایران دارای آثار باستانی - تاریخی بسیار زیادی است که می‌تواند در سطح جهانی ثبت شود و جزو میراث جهانی باشد. (صفحه16)