کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

یک شرور و سارق مسلح در عملیات تعقیب و گریز پلیس شهرستان ماهشهر به هلاکت رسید. ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان ماهشهر هنگام گشتزنی در شهر بندر امام به یک خودروی پراید با دو سرنشین مشکوک و آن را متوقف کردند. پس از استعلام از سامانه مشخص شد خودرو دارای سابقه توقیف است. ماموران برای دستگیری متهمان اقدام کردند که یکی از آنها که کلت کمری داشت سمت ماموران تیراندازی کرد که پلیس به تیراندازی متقابل پرداخت.  در ادامه  این تعقیب و گریز، فرد مسلح مجروح و همراه همدستش بازداشت شد. در بازرسی از خودروی متهمان یک قبضه کلت کمری به همراه شش فشنگ، یک تیغه چاقو، یک تیغه تیزبر و ادوات برای سرقت کشف شد. بررسی سوابق متهمان نشان می‌داد آنها هفت فقره سابقه سرقت و شرارت داشته‌اند. این در حالی بود که متهم زخمی به دلیل شدت جراحات در بیمارستان فوت شد.
پسرنوجوان ۱۷ساله درحوضچه آبشار طلایی شهر خرم‌آباد فوت شد. وقوع این حادثه به آتش‌نشانی خرم‌آباد گزارش شد. زمانی که آتش‌نشان‌ها در محل حاضر شدند پی بردندکه پسرنوجوان ۱۷ساله درحوضچه آبشار طلاییبه دلیل بلد نبودن شنا افتاده و غرق شده است. بعداز شش ساعت عملیات جسد او کشف شد.
 افراد مست، تکنیسین اورژانس یاسوج را به‌شدت کتک زدند و او مصدوم شد. فردی به اورژانس شهر یاسوج زنگ زد و اطلاع داد زن جوانی بر اثر مسمومیت با الکل  حالش بد شده و درخواست کمک کرده‌است. در ادامه تیمی از نیروهای امدادی  اورژانس برای نجات او به محل اعزام شدند و جنب زندان مرکزی شهر به خودروی مورد نظر که بیمار در آن بود نزدیک شدند. تکنیسین اورژانس با توجه به شرایط بیمار و بعد از انجام معاینات پزشکی اولیه تصمیم به انتقال بیمار گرفت که همراهان بیمار مانع شدند و گفتند او باید در آمبولانس درمان شود و اجازه بردن وی را نمی‌دهند. همین باعث شد همراهان بیمار به دو تکنیسین اورژانس حمله‌ور شوند و آنها را مصدوم کردند.
 کلاهبردار فراری با ۱۰میلیارد تومان محکومیت مالی در کرمان دستگیر شد. متهم از آبان سال گذشته، با کلاهبرداری‌های متوالی و محکومیت مالی 10میلیارد تومانی تحت تعقیب پلیس آگاهی استان کرمان بود. او در این مدت به استان‌های مرکزی، جنوبی و غربی کشور رفته و پنهانی زندگی می‌کرد  تا این‌که  بعداز  شش ماه فرار، هنگام تردد در محور مواصلاتی یکی از شهرستان‌های غربی استان کرمان شناسایی و بازداشت شد. در جریان تحقیقات معلوم شد متهم سال ۹۷ از سوی پلیس فتا یکی از استان‌های غربی تحت تعقیب قرار گرفته بود و بعداز آن با راه‌اندازی بنگاه معاملات ملکی و تنظیم مبایعه نامه‌های جعلی مرتکب جرم شده و به 21سال زندان و 10میلیارد تومان محکومیت مالی محکوم شده بود.
جسد دو جوان در منطقه کوهستانی ترش‌آبه ملکشاهی کشف شد و پلیس را با معمای پیچیده‌ای روبه‌رو کرد. مردی با یافتن اجساد این دو جوان  18 و 24 ساله در منطقه کوهستانی ترش‌آبه شهرستان ملکشاهی به پلیس اطلاع داد. بررسی‌های پلیس درمحل نشان می‌داد آن دو با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند. پلیس در جست‌وجوی عامل یا عاملان این دو جنایت و رازگشایی از انگیزه‌هایشان است.