آنسوی مرز

آنسوی مرز

جنجال سیلی‌زدن همسر سفیر
پیتر لیسکوهیر، سفیر بلژیک در کره‌جنوبی به علت آن که همسرش به‌ صورت یک فروشنده بوتیک سیلی‌زده عذرخواهی و همزمان اعلام کرد که سفارتخانه تحت مدیریت او دراین‌باره با پلیس همکاری خواهد کرد.
ویدئوی مداربسته یک فروشگاه در سئول زنی را نشان می‌دهد که در حال مشاجره با دو کارمند فروشگاه است و به یکی از آنها که به نظر می‌رسد قصد میانجیگری دارد، سیلی می‌زند. پلیس، زنی که در این ویدئو سیلی می‌زند را سیانگ سیشو، همسر سفیر بلژیک در کره‌جنوبی شناسایی کرده است. آقای لیسکوهیر گفته فارغ از علت مشاجره، رفتار همسرش غیرقابل قبول بوده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که کارمند این بوتیک هنگامی که خانم سیانگ قصد ترک فروشگاه را داشت به اشتباه به او مشکوک شد که یکی از لباس‌ها را بدون پرداخت بهایش در اتاق پرو به تن کرده و در حال خروج از فروشگاه است. همین موضوع باعث خشم همسر سفیر شد و او برای اعتراض به این رفتار داخل فروشگاه بازگشت. پلیس سئول می‌گوید هنوز موفق نشده خانم سیانگ را برای مصاحبه پیدا کند. سفارت بلژیک اما گفته همسر سفیر که ۶۳ساله‌ است به علت سکته در بیمارستان بستری است و به محض بهبودی با پلیس همکاری خواهد کرد.
مادرش را کشت و خورد!
در اسپانیا محاکمه مرد ۲۸ساله‌ای که متهم به کشتن، سلاخی و سپس خوردن جسد مادرش است آغاز شده است. پلیس در آپارتمان او در مادرید بقایای جسد مثله‌شده مادرش را پیدا کرده بود. سال۲۰۱۹ و پس از نگرانی از مفقودشدن مادر ۶۶ساله او، پلیس به آپارتمان آلبرتو سانچز گومز رفت و آنجا بقایای جسد تکه‌تکه‌شده‌ای را یافت. در آن زمان پلیس اعلام کرد که برخی از اعضای جسد در ظروف پلاستیکی نگه‌داری موادغذایی قرار داده شده بود اما آقای گومز به دادگاه گفته به یاد نمی‌آورد که جسد مادرش را سلاخی کرده و خورده باشد. آن‌طور که گزارش‌شده او پیش از بازداشت از بیماری شخصیتی و استفاده موادمخدر رنج می‌برده است.
دادگاه نخستین‌بار شرح اتهامات هولناک این پرونده را فوریه۲۰۱۹ شنیده بود؛ وقایعی که در یک آپارتمان در شرق مادرید روی داده بود. روزنامه اسپانیایی ال موندو گزارش‌کرده که بقایای جسد مادر آلبرتو در حالی پیدا شد که بخش‌هایی از آن پخته و بخش‌های دیگر هم در ظروف پلاستیکی نگه‌داری مواد غذایی قرار داده شده بود. بنابر گزارش‌ها متهم که در زمان بازداشت ۲۶سال داشت در جریان بازجویی اعتراف کرده بود که مادرش را خفه کرده و برخی اوقات گوشت او را می‌خورده و گاهی اوقات هم بخشی از جسد را به سگ خود می‌داده است. دادگاه این پرونده هولناک طی چند روز آینده در مادرید ادامه خواهد یافت.