شناسایی مقصران مرگ 3 بیمار کرونایی پس از 10 ماه

شناسایی مقصران مرگ 3 بیمار کرونایی پس از 10 ماه

هیات کارشناسی دادگستری پس از 10ماه از مرگ سه بیمار کرونایی در یکی از بیمارستان‌های تهران، مقصران مرگ آنها را مشخص کردند.
 به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل تیر سال گذشته خانواده سه مرد جوان و میانسال که به‌علت بیماری کرونا در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری شده و به‌طور مشکوکی فوت کرده بودند به نزد بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران رفته و از بیمارستان شکایت و خواستار تحقیقات بیشتری درباره مرگ آنها شدند. بررسی اولیه نشان داد سه بیمار55، 49 و 38 ساله از پانزدهم خرداد تا اوایل تیر به علت ابتلا‌ به کرونا بستری بودند و درحالی که حالشان رو‌به بهبودی می‌رفته ساعات 5 تا 6 صبح چهارم تیر ماه به‌طور ناگهانی فوت شدند. در ادامه بازپرس پرونده به سازمان نظام پزشکی دستور داد تا مقصران مرگ این سه بیمار را شناسایی کند. همچنین هیات سه نفره از جمله دو مهندس پزشکی و یک پزشک خبره بررسی‌ها درباره مرگ سه بیمار را آغاز کردند تا این‌که با گذشت 10ماه از این موضوع سازمان نظام پزشکی اعلام نظر کرد که اقدامات درمانی برای نجات سه بیمار، براساس اصول و مبانی علمی و پزشکی بوده و پزشکان مرتکب قصور نشده‌اند اما مسؤول فنی بیمارستان، به دلیل وجود نقص در دستگاه‌های اکسیژن‌ساز مقصر است.
در ادامه هیات سه نفره کارشناسی دادگستری اعلام کردند علت مرگ سه بیمار کرونایی کاهش و افت غلظت اکسیژن به‌عنوان عامل شروع‌کننده بوده و ماهیت بیماری هم در آن نقش داشته است. براساس این گزارش، 10‌درصد قطع اکسیژن برای بیمار 55 ساله، 15 درصد افت فشاراکسیژن برای بیمار 49 ساله و 50 درصد افت فشار اکسیژن برای سومین بیمار در مرگشان مؤثر بود. بنابراین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مسؤول تجهیزات بیمارستان، مسؤول فنی یا همان رئیس بیمارستان، مسؤول تاسیسات، مسؤول تجهیزات پزشکی و دو شرکت خصوصی به علت عدم توجه به وظایف‌شان، مقصران این ماجرا هستند.
در ادامه بازپرس جنایی از سازمان نظام پزشکی، خواست تا نتیجه رسیدگی به تخلف صنفی مسؤول بیمارستان را به دادسرا اعلام کند.
برادر یکی از بیماران فوت شده نیز در این باره گفت: برادر 38 ساله‌ام دختر و پسر 13و 11 ساله داشت. اوایل تیرسال گذشته به علت بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد. آزمایش‌های زیادی انجام داد و هر چه دارو و آمپول بیمارستان خواست تهیه کردیم. تصویری با وی حرف زدیم و روز سوم حالش بهتر بود و حتی گفتند دو روز دیگر مرخص می‌شود اما فوت شد. مرگ او شوک بزرگی برایمان بود و هنوز آن را باور نداریم. بیمارستان مقصر بود و حالا به ما می‌گویند 50 درصد بیماری او و 50‌درصد بیمارستان مقصر بوده‌است.