دختر سیرجانی ضاربانش را بخشید

جزئیات جدید از ماجرای فیلم كتك زدن دختر نوجوان در اینستاگرام

دختر سیرجانی ضاربانش را بخشید

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان، جزئیات تازه‌ای از پرونده آزار و اذیت دختر جوان در سیرجان را تشریح كرد .دو متهم پرونده با قرار بازداشت موقت در زندان هستند و دختر 16 ساله نسبت به دو متهم رضایت داده است.
به گزارش جام‌جم، محسن نیك‌ورز اظهار كرد: دختر نوجوان متولد 1381 و اصالتا سیرجانی است. او كه همراه مادرش ساكن تهران است، در اولین جلسه رسیدگی به پرونده نسبت به متهمان اعلام رضایت كرده، اما مادر این دختر جوان از هر دو متهم شكایت كرده و تاكنون رضایتی اعلام نكرده است.
وی عنوان كرد: این پرونده از جنبه عمومی جرم به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد و دستگاه قضایی با عاملان این حادثه قاطعانه برخورد خواهد كرد. متاسفانه متهم اصلی پرونده با حیله و نیرنگ و به قصد انتقام، دختر بزه‌دیده را ترغیب می‌كند به سیرجان سفر كند و این دختر جوان نیز همراه مادرش و بهانه ملاقات اقوام به سیرجان می‌رود.
نیك‌ورز با اشاره به این‌كه پدر دختر بزه‌دیده فوت كرده است، ادامه داد: وی پس از سفر به سیرجان بدون اطلاع مادر خود به یك خانه باغ كه از قبل توسط متهمان پرونده در منطقه‌ای خارج از شهر فراهم شده بود، می‌رود كه در ادامه متهمان ردیف اول و دوم با مراجعه به این مكان اقدام به آزار و اذیت دختر جوان می‌كنند و سپس متهم ردیف اول كلیپ ضبط شده را در استوری اینستاگرام خودش به اشتراك می‌گذارد. بلافاصله پس از بارگذاری این فیلم تكان‌دهنده در اینستاگرامِ عامل جرم روز جمعه 14 دی، موضوع از طریق كمیته رصد فضای مجازی دادسرای سیرجان رصد و بلافاصله دستور پیگیری و اقدام صادر شد.
دادستان سیرجان گفت: هنوز چند ساعت از بارگذاری فیلم نگذشته بود كه با دستور قضایی متهمِ اصلی،امیر.ك همراه با فردی به نام محمد.ی كه اقدام به تصویربرداری كرده بود، در مخفیگاهشان توسط پلیس آگاهی سیرجان دستگیر شدند. 
همان روز حادثه، دختر جوان نیز به دادسرای سیرجان احضار شده و تحقیقات تكمیلی در این رابطه آغاز می‌شود. وقتی متهمان به دادسرای سیرجان منتقل شدند، آن‌قدر شوك زده بودند كه اول منكر عمل مجرمانه می‌شدند اما وقتی فیلم را مشاهده كردند و ادله دیجیتال جرم را كه از محل مخفیگاه آنها كشف شده بود، پیش روی آنها گذاشته شد، بلافاصله اعتراف كردند.
وی افزود: در این ارتباط پرونده‌ای تحت عناوین توقیف غیرقانونی، هتك حیثیت از طریق فضای مجازی و آزار و اذیت بانوان، تشكیل و متهمان ردیف اول و دوم تفهیم اتهام شدند. متهم ردیف اول -امیر- كه جوانی 20ساله است از تاریخ 14 دی‌ با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است و هم‌اكنون نیز در زندان به‌سر می‌برد. متهم ردیف دوم نیز با توجه به نوع رفتارش با قرار بازداشت موقت در حال حاضر بازداشت 
است.