دستبرد 4 میلیاردی اسکیمری

گزارش جام‌جم از شگردهای دزدان حرفه‌ای که حساب 300مشتری را خالی کردند

دستبرد 4 میلیاردی اسکیمری

اعضای سه باند كه با اسكیمر چهار میلیارد تومان از حساب 300 مشتری بانك سرقت كرده بودند، در عملیات پلیس فتای استان البرز دستگیر شدند. متهمان به صورت کاملا حرفه‌ای و سازمان‌یافته در یکی از شهرهای شمالی کشور اطلاعات حساب بانکی مسافران را کپی کرده و با خرید طلا و ارز حساب‌شان را خالی می‌کردند. پلیس با هشدار به مردم از آنها خواسته هنگام خرید رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند و آن را به فروشنده اعلام نکنند.

فرمانده انتظامی استان البرز در تشریح فعالیت این سه باند به جام‌جم گفت: رسیدگی به این پرونده با شكایت مردی در پلیس فتای استان البرز آغاز شد. شاكی مدعی بود، كارت بانكی‌اش در اختیار خودش هست و رمز دوم آن را هم به كسی نداده اما فرد یا افرادی حسابش را خالی كرده‌اند. پس از این شكایت ماموران پلیس فتا احتمال دادند او در دام مجرمان اسكیمری گرفتار شده است. با طرح این فرضیه محل‌هایی كه در چند روز اخیر از آنجا خرید كرده بود شناسایی شد و ماموران به فروشگاهی در یكی از شهرهای شمالی مشكوك شدند.
سردار عباسعلی محمدیان افزود: این مغازه زیر نظر گرفته شد و در مدت ده روز اعضای سه باند كه با هم مرتبط بودند، دستگیر شدند. در تحقیقات از متهمان مشخص شد، آنها افرادی كه غیربومی و مسافر بودند را شناسایی و هنگام خرید با استفاده از دستگاه اسكیمر، اطلاعات حساب آنها را كپی كرده و با ساخت كارت بانكی از آن برداشت می‌كردند. یکی از اعضای این باند هنگامی که مشتری رمز را اعلام می‌کرد آن را یادداشت و هنگام سرقت استفاده می‌کرد. متهمان با این كارت‌ها و جعل مدارك شناسایی از طلافروشی‌ها و صرافی خرید می‌كردند.
وی با اشاره به دستگیری هفت نفر در این پرونده در استان‌های مختلف كشور خاطرنشان كرد؛ اعضای این باندها در مجموع حساب 300 نفر را كپی كرده و چهار میلیارد تومان به جیب زده بودند كه دستگیر شدند. اعضای یكی از این باندها، سابقه جعل سكه در تهران را داشتند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی کارت‌ خام، دستگاه اسکیمر، لپ‌تاپ، کارتخوان و دستگاه چاپ کارت‌های بانکی کشف شد.
رئیس‌پلیس استان البرز در توصیه‌ای به مردم گفت: تا زمانی كه این تبهكاران رمز كارت را نداشته باشند، نمی‌توانند از حساب‌ها برداشت كنند. به همین خاطر توصیه می‌كنیم به هیچ عنوان رمز خود را اعلام نكنید و هنگام خرید با كارت بانكی خودتان رمز را با رعایت نكات ایمنی وارد كنید.