اف‌.ای.تی.اف یك نظام امنیتی مستقل از شورای امنیت است

در همایش نظام اسلامی در افق ۱۴۰۴ مطرح شد

اف‌.ای.تی.اف یك نظام امنیتی مستقل از شورای امنیت است

 رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان این‌كه اف‌.ای.تی.اف یك نظام امنیتی مستقل از شورای امنیت است گفت: اف‌.ای.تی.اف در ظاهر به منظور مبارزه با پولشویی و تروریسم تشكیل شده، اما در واقع آمریكایی‌ها می‌خواهند با استفاده از آن، جهان را آن‌گونه كه می‌خواهند، شكل دهند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار سرتیپ احمد وحیدی در نخستین همایش ملی دفاعی، امنیتی نظام اسلامی در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ كه دیروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار كرد: امروز بحث معماری امنیت تنها مربوط به ما نمی‌شود، زیرا در دنیا كشور‌های مختلف از همه ابزار‌ها در این جهت استفاده می‌كنند؛ به عبارتی حوزه‌های اقتصاد، رسانه، فرهنگ و ارتباطات با مبحث امنیت در ارتباط هستند.
وحیدی افزود: اگر این موارد، امنیتی نیست پس چرا وزارت خزانه‌داری آمریكا كه در گذشته ۲۰ نفر كارمند داشت، اكنون با ۷۰۰ كارمند به عنوان یك دستگاه اطلاعاتی در كنار سایر دستگاه‌های اطلاعاتی آمریكا قرار گرفته است؟!
وحیدی گفت: زمانی كه آمریكا با پولشویی مواجه بود، اف‌.ای.تی.اف را به وجود آورد، زمانی هم كه سال ۲۰۱۱ با موضوع تروریسم روبه‌رو شد، موضوع تروریسم را هم به اف‌.ای.تی.اف اضافه كردند؛ اما در سال ۲۰۱۲ زمانی كه دیدند با قطعنامه‌های شورای امنیت نمی‌توانند جلوی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بگیرند، منع اشاعه هسته‌ای را هم به آن اضافه كردند.
وی افزود: آنها با شكل دادن اف‌.ای.تی.اف می‌خواهند قدرت علمی هسته‌ای ما را كاهش دهند؛ لذا دشمن زمانی‌كه مشاهده كرد نمی‌تواند با قطعنامه مانع پیشرفت هسته‌ای ما شود، مسائل هسته‌ای را هم جزئی از اف‌.ای.تی.اف قرار داد تا به وسیله اجبار در پذیرش آن، مانع پیشرفت ما شود و قدرت دفاعی كشورمان را كاهش دهد.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: پس اف‌.ای.تی.اف یك نظام امنیتی مستقل از شورای امنیت است؛ چون احتمال می‌دادند در شورای امنیت بعضا چین و روسیه قطعنامه‌های مورد نظر آنها را وتو كنند، این نهاد را به وجود آوردند.
وحیدی عنوان كرد: فعالیت‌هایی كه آمریكا توسط وزارت خزانه‌داری خود انجام می‌دهد، آیا غیر از شكل دادن امنیتی به این دستگاه است و آیا رسانه‌های آمریكا فعالیت غیرامنیتی دارند؟
 روابط با روسیه و چین از اصلی‌ترین راهبردها‌ی دفاعی ایران است
سردار سرلشكر سید یحیی رحیم‌صفوی، مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا نیز در این همایش گفت: توسعه روابط راهبردی ایران با رقبای جهانی آمریكا از جمله روسیه و چین یكی از اصلی‌ترین راهبردهای معماری دفاعی - امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش ایرنا، صفوی با تبیین عملیات روانی و رسانه‌ای آمریكا و صهیونیسم بین الملل در قبال جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در طلیعه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آغاز پنجمین دهه انقلاب شكوهمند اسلامی به رهبری ولایت فقیه، یك جنگ تركیبی علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران توسط استكبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل به رهبری ایالات متحده آمریكا راه‌اندازی شده است.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر كشور هم در این همایش گفت: امنیت بستر رشد، شكوفایی و تعالی انسان است و در شرایط امن، فعالیت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی، صنعتی و تولید فناوری می‌تواند رشد كند.