همسایگی در صدر

پرسپولیس و استقلال در آخرین بازی سال97 با غلبه بر حریفان خود جایگاه اول و دوم جدول را از آن خود کردند

همسایگی در صدر

بازی سپیدرود رشت و پرسپولیس همان طور که پیش‌بینی می‌شد، گرم و نزدیک بود؛ اما بر‌خلاف انتظار، به حاشیه کشیده شد و تا مرز بحران مطلق پیش رفت.
ورزشگاه سردار جنگل میزبان این بازی داغ بود. 3 گل پرسپولیس و برتری مطلق این تیم  در نیمه اول، بسیاری از تماشاگران گیلانی را وادار به ترک ورزشگاه کرد؛ اما نیمه ‌دومی بسیار طوفانی داشت و در دقایقی از این نیمه، بازی از حالت عادی خود خارج شد.
علی علیپور (10)، احمد نوراللهی (31) و سیامک نعمتی (40) زننده گل‌های پرسپولیس در نیمه اول بودند؛ اما بازی در نیمه دوم با گل مهرداد بایرامی در دقیقه 67 وارد فازی تازه شد. تنها یک دقیقه بعد، زرگر داور بازی، کلنجار بایرامی و شجاع بر سر تصاحب توپ را پنالتی تشخیص داد؛ اما رادوشوویچ به خوبی ضربه پنالتی غلامی را  مهار کرد. یک دقیقه بعد از پنالتی و در آن سوی میدان مهدی ترابی به خطا سرنگون شد و داور آن را به پنالتی تشخیص داد؛ اما بعد از مشورت با داور پشت خط، رای خود را پس گرفت تا در این بازی هم مانند بازی با نساجی، حق پرسپولیس نادیده گرفته شود. مربیانی که از اشتباهات داوری سود هم برده‌اند و مدام به آن انتقاد می‌کنند، اگر به جای برانکو بودند قطعا برخوردی تند با سازمان لیگ می‌کردند.
 پرسپولیس با این پیروزی 45 امتیازی شد و به صدر جدول رده‌بندی بازگشت. به این ترتیب سال 97 با صدرنشینی پرسپولیس تمام شد و این تیم با صدرنشینی گام به دربی می‌گذارد.
پایان خوش سال برای استقلال
تیم فوتبال استقلال، با برد مقابل نساجی، سال‌97 را با بهترین شکل ممکن به پایان رساند. استقلال شفر که فصل را بد شروع کرده بود، حالا می‌تواند با خیالی آسوده به تعطیلات نوروز برود.  استقلال در بازی دیروز میزبان نساجی مازندران بود. تیمی که 8 روز قبل از این بازی در زمین خود، پرسپولیس را با تساوی بدون گل متوقف کرده بود.  نساجی در نیمه اول حرفی برای گفتن نداشت و استقلال در دقیقه 42 با پنالتی مرتضی تبریزی از روی نقطه پنالتی مزد برتری در این نیمه را گرفت. نساجی در نیمه دوم پوست انداخت و بهتر بازی کرد. استقلال هم موقعیت‌های فراوانی داشت که همین حملات دوجانبه و موقعیت‌سازی‌‌های فراوان موجب شد نیمه‌دوم دلچسب‌تر از نیمه‌اول باشد. با این حال نیمه دوم گلی نداشت تا استقلال با همان یک گل به برتری برسد و به لطف 3 امتیاز این بازی تعداد امتیازهایش را به 43 رساند تا به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتورسازی، به رده دوم جدول صعود کرده و همسایه پرسپولیس شود. به این ترتیب دربی 89 در حساسترین شکل خود برگزار خواهد شد.
سرخابی‌ها بدون محروم به دربی رسیدند
بازی‌های دیروز محروم یا مصدوم روی دست مربیان خارجی سرخابی‌ها نگذاشت. نه پرسپولیس در بازی با سپیدرود و نه استقلال در بازی با نساجی تلفات نداشتند و در نهایت با کمترین آسیب به دربی 89 رسیدند. هم برانکو و هم شفر برای این بازی همه بازیکنان خود را در اختیار دارند و انتظار می‌رود جذابترین دربی سالهای اخیر را در روزهای آغاز سال نو شاهد‌باشیم.