فینال زیر باران

دومین مسابقه نهایی لیگ برتر والیبال؛ امروز در آزادی

فینال زیر باران

بارش باران در تهران و نقطه ضعفی كه در نگین ورزشگاه‌های ایران هنوز هم به چشم می‌خورد؛ سوراخ بودن سقف ورزشگاه 12 هزار نفری. این همه خرج، این همه هزینه و این همه ریخت و پاش، اما دریغ از این‌كه سوراخ‌های سقف سالن 12 هزار نفری را ترمیم كنند تا اگر برف و بارانی زد تمرین تیم‌ها به تعویق نیفتد یا برگزاری فینال لیگ را خطری تهدید نكند. این خود یك درد است كه به دلیل بارش باران برگزاری فینال لیگ برتر والیبال آن هم در سالن سرپوشیده به خطر بیفتد. دو تیمی كه فینال نخست را برگزار كرده‌اند و امروز در انتظار فینال دوم هستند. فینالی كه از همان روز اول با حاشیه همراه بود.
همان روز نخست كه تیم‌های لیگ برتری زیر برگه میزبانی تبریز را امضا كردند، اما به وقتش كه شد زدند زیر همه چیز تا دوباره تهران از فینال رقابت‌های لیگ میزبانی كند. اتفاقی كه دلیلش آخر سر هم معلوم نشد، اما حتی تهدید سایپایی‌ها هم جواب نداد تا در نهایت پایتخت ‌پذیرای فینال بین سایپای تهران و شهرداری ورامین باشد. فینالی كه یك بازی آن را سایپا برده و حالا عكس آنها روی جام قهرمانی افتاده است. شاگردان پیمان اكبری برای هفتمین بار حضور در فینال را تجربه می‌كنند و تا به امروز دست‌شان از جام قهرمانی كوتاه مانده است. تیم سایپا امروز در صورت پیروزی مقابل شهرداری ورامین برای نخستین بار جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد، اما باید دید شهرداری ورامین اجازه این كار را به سایپا خواهد داد یا كار به بازی سوم كشیده خواهد شد.
شاگردان رحمان محمدی‌راد در ورامین در دور مقدماتی مسابقات به عنوان تیم صدرنشین راهی پلی‌آف شدند و شاید كمتر هوادار خوشبین این تیم تصورش را می‌كرد كه در بازی نخست فینال با نتیجه ۳ بر یك مقابل سایپا تن به شكست دهد، اما نارنجی‌پوشان سایپا كه موتورشان تازه در پلی‌آف روشن شده بود نشان دادند عزم خود را برای قهرمانی جزم كرده‌اند و همین كار را برای ورامین سخت‌تر كرده است. حال سالن ۱۲ هزار نفری آزادی میزبان بازی دوم فینال است و باید دید شهرداری ورامینی‌ها مانع پیروزی دوم سایپا خواهد شد و كار را به بازی سوم می‌كشاند یا سایپا كه تشنه رسیدن به اولین قهرمانی است با پیروزی دوم، قهرمان لیگ برتر می‌شود و طلسم هفت دوره حضور در فینال را با مدال طلا خواهد شكست.