كلاهبرداری با ترفند انتخاب بازیگر كودك

كلاهبرداری با ترفند انتخاب بازیگر كودك


الهام غفوری، تهیه‌كننده سریال «پایتخت»، از شگرد جدید كلاهبرداری سایبری به بهانه تست بازیگری در شبكه‌های اجتماعی خبر داد. به گزارش جام‌جم، تهیه‌كننده سریال پایتخت گفت: مدتی است كه افرادی با سوء‌‌استفاده از علایق شهروندان به‌ویژه كودكان و خانواده‌ها به بازی در سریال پایتخت، اطلاعیه‌ای مبنی بر جذب بازیگر منتشر كرده‌اند و از مردم كلاهبرداری می‌كنند.
او افزود: این افراد پیش از این نیز با انتشار اطلاعیه تست بازیگری سریال پایتخت در شبكه‌های اجتماعی، اقدام به اخاذی از علاقه‌مندان به بازیگری كرده بودند و همچنان نیز با تبلیغ تست بازیگری كلاهبرداری می‌كنند.
غفوری با اشاره به مراحل تولید سریال پایتخت۶ تصریح كرد: هنوز ساخت و تولید پایتخت ۶ آغاز نشده و در مرحله نگارش است. از این رو هیچ برنامه‌ای برای انتخاب بازیگر نداریم.
تهیه‌كننده پایتخت تأكید كرد: ما هیچ‌گاه برای انتخاب بازیگر پولی دریافت نكرده‌ایم و برای انتخاب بازیگر كودك در قسمت‌های قبل هم فقط فراخوانی دادیم و از مخاطبان خواستیم كه با ارسال ویدئویی یك دقیقه‌ای از بازی كودكشان به كانال تلگرامی سریال، ما را در انتخاب بازیگر كمك كنند. لذا در صورت قطعی شدن حضور بازیگر كودك در پایتخت ۶، با همین روال و بدون دریافت هیچ مبلغی بازیگر جذب خواهیم كرد.
او به مخاطبان سریال پایتخت گفت: امیدوارم پس از این نیز در صورت مشاهده هر نوع آگهی جذب بازیگر، ابتدا اصالت پیام را از مبادی ذی‌ربط نظیر روابط عمومی سازمان صداوسیما و سریال بررسی كنند.