ضربان كمپین سلامت می‌تپد

ضربان كمپین سلامت می‌تپد

با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه و تغییر سبك زندگی؛ كمپین‌های سلامت‌محور برنامه «ضربان» در شبكه‌های اجتماعی به راه می‌افتد.
به گزارش جام‌جم؛ دكتربابك حسن‌زاده، مجری برنامه ضربان با اعلام این خبر گفت: با گسترش شبكه‌های مجازی و حضور مداوم آن در زندگی امروز توجه به این رسانه اهمیت بسیاری دارد. به باور مدیران ارشد سازمان بهره‌گیری از فضای مجازی؛ رسانه ملی را در دستیابی به اهداف یاری رسانده و سرعت انتقال اطلاعات را بیشتر می‌كند. به همین منظور با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه و با همراهی مخاطبان فعال به زودی كمپین‌های سلامت‌محور در برنامه ضربان به راه می‌افتد.
وی اطلاع‌رسانی در زمینه شایع‌ترین بیماری‌های كشور و منطقه را از اهداف اصلی این برنامه دانست و افزود: از آنجا كه در برنامه‌های متعددی با موضوع سلامت در شبكه‌های مختلف حضور داشته‌ام به ضرس قاطع می‌گویم كه ضربان برنامه‌ای پرمخاطب با محوریت پزشكی است. بسیار پیش آمده تا در مكان‌های مختلف افراد از من در مورد ضربان سؤال می‌كنند و در دوره‌ای كه این برنامه به صورت تولیدی روی آنتن می‌رفت اعتراض داشتند.
دكتر حسن‌زاده با اشاره به تاریخچه‌ای از تولید این برنامه در سنوات گذشته ادامه داد: در هر مقطع تیم برنامه‌ساز تلاش كردند تا كاری جذاب و دیدنی روانه آنتن كنند. تیم فعلی گروهی حرفه‌ای هستند و توانستند با افزودن آیتم‌های دیدنی كاری سرگرم‌كننده در حوزه سلامت تهیه كنند.
وی در معرفی آیتم‌های سری جدید ضربان گفت: «هشتگ» آیتمی با محوریت شبكه‌های مجازی است و به باورهای درست و غلط سوژه‌های پزشكی در فضای مجازی اشاره می‌كند. در این آیتم موضوعی طرح می‌شود و با جست‌وجو در فضای مجازی باورها و اطلاعات غلط در این فضا مطرح می‌شود. به عنوان مثال در مورد موضوع لاغری؛ فضای مجازی انبوهی از داروها و روش‌های رژیم غذایی را آموزش می‌دهد. بسیاری از این تبلیغات و اطلاعات غلط هستند و انجام آن آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دنبال دارد. در آیتم هشتگ این اطلاعات غلط بازآموزی می‌شوند.
مجری برنامه ضربان آیتم «من خودم» را بخش طنزی آموزشی دانست و افزود: در این آیتم فردی به نام من خودم وجود دارد كه باورهای غلط ما را در حوزه سلامت با زبان طنز به چالش می‌كشد.
گفتنی است برنامه ضربان شنبه تا پنجشنبه به صورت زنده ساعت 16 روی آنتن شبكه سلامت می‌رود، علاقه‌مندان می‌توانند گلچین هفتگی این برنامه را روزهای جمعه دنبال كنند. همچنین دوستداران آن می‌توانند فایل ویدئویی، متنی و صوتی را در سایت شبكه سلامت دریافت كنند.