خط و نشان برای «شیکاگو»

سرمربی و بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در گفت‌وگو با جام‌جم از حضوری قدرتمندانه در مرحله بعدی لیگ ملت‌ها خبر دادند

خط و نشان برای «شیکاگو»

برد 3 بر یك تیم ملی ایران مقابل صربستان، به اما و اگرها پایان داد تا تیم ملی ایران قاطعانه به محله نهایی لیگ ملت‌های والیبال صعود كند. مسابقاتی كه از چهارشنبه 19 تیر در شیكاگو آغاز خواهد شد. بعد از گاف وحشتناك سایت رسمی فدراسیون جهانی كه موجب شد بازی با فرانسه را در 3 ست واگذار كنیم، مشخص شد كه تیم ملی والیبال ایران از سه بازی خود در هفته پنجم بازی‌ها در بلغارستان نیاز به تنها یك پیروزی دارد و آن یك برد هم در بازی با صربستان به دست آمد. بازیكنان ایران دیگر آن تیم جوان و ناپخته پنج سال قبل نبودند. تیمی كه از اولین حضور در لیگ جهانی ذوق‌زده بود و وقتی صربستان اسم‌ و رسم‌دار را در تابستان 92 شكست داد، همه بازیكنانش از خودبیخود شدند. حالا تیم ما آنقدر پخته و مدعی شده است كه از صدرنشینی در لیگ ملت‌های والیبال هم هیجان‌زده نمی‌شود. تیم ملی بازی با صربستان را با نتیجه 3 بر یك به سود خود تمام كرد تا با 11 برد از 13بازی و 33 امتیاز، مجوز حضور در مرحله نهایی را دریافت كند.

 موسوی: در شیكاگو مدال خوشرنگ می‌گیریم
سید‌محمد موسوی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال، برخلاف همه، تازه رویاپردازی‌هایش گل كرده است. او بعد از صعود ایران به دور نهایی لیگ ملت‌ها فقط مدال می‌خواهد. سید بعد از شكست صربستان گفت: اولین بار است كه در لیگ ملت‌ها به دور نهایی صعود می‌كنیم. در لیگ جهانی به مرحله نهایی رسیدیم و چهارم شدیم، اما در لیگ ملت‌ها به مرحله نهایی نرسیده بودیم. این پایان آرزوهای ما نیست. ما به شیكاگو می‌رویم تا با بازی‌های خوب و مدال برگردیم. دفعه قبل كه در لیگ جهانی به دور نهایی رسیدیم، چهارم شدیم؛ اما این بار می‌خواهیم روی سكو برویم و مدال بگیریم. ده روز تا آغاز مرحله نهایی بازی‌ها در آمریكا باقی مانده است. باید در چند روز باقیمانده تا دور نهایی خوب ریكاوری كنیم و آماده پا به مسابقات بگذاریم.


كولاكوویچ: برای صعود منتظر دیگران نماندیم
ایگور كولاكوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران كه امسال كم‌نقص كار كرد، بعد از شكست صربستان و صعود به مرحله نهایی بازی‌ها گفت: شكست ما مقابل فرانسه به دلیل اشتباه سایت fivb بود كه قبل از بازی با فرانسه نوشت ایران صعود كرده و انگیزه را از تیم ما گرفت. در بازی با صربستان به برتری رسیدیم؛ اما كمی تحت فشار بودیم. در این دیدار غفور و موسوی با وجود درد، مقاومت زیادی از خود نشان دادند. از صعود به مرحله نهایی بسیار خوشحالم. منتظر نماندیم كه دیگران ما را به مرحله بعد ببرند.
من حالا با تمام قلب خود با تیم ملی ایران ارتباط گرفته‌ام و به همین خاطر، دیگر خیلی مسأله پیچیده‌ای نیست كه مقابل تیم صربستان بازی كنم كه روزی سرمربی آن بودم.


حضرت‌پور: بهترین نتیجه را در شیكاگو می‌گیریم
محمدرضا حضرت‌پور در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال بازی به بازی بهتر شد. او درباره صعود تیم ملی به مرحله نهایی گفت: امیدوارم بهترین نتیجه را در شیكاگو بگیریم. ما با شایستگی به مرحله نهایی صعود كردیم و لیاقت حضور در جمع بهترین‌ها را داشتیم چون خودمان یكی از بهترین تیم‌های حال حاضر دنیا هستیم. امید من فقط این است كه در شیكاگو هم بهترین نمایش‌هایمان را ارائه كنیم و شرمنده مردم نشویم.


شفیعی: باید بدون استرس بازی كنیم
علی شفیعی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران هم یكی از خوب‌های ایران در این دوره از بازی‌ها بود و نمایش‌های خوبی را در هفته‌های اخیر از او دیدیم. شفیعی بعد از شكست صربستان در بازی اول هفته پنجم و صعود تیم به دور نهایی گفت: خوشحالم به دور نهایی صعود كردیم. برای این‌كه بلیت شیكاگو را به دست بیاوریم، خیلی تلاش كردیم. حالا كه مجوز را گرفتیم دوست داریم در میان بهترین‌های والیبال دنیا بدون استرس بازی كنیم. باید هم این گونه باشیم. اگر خودمان باشیم می‌توانیم به نیمه‌نهایی هم برسیم.