بی‌طرف در انتخابات  برای تشكیل مجلس انقلابی

در نشست سالانه مدیران كل استانی رسانه ملی تاکید شد

بی‌طرف در انتخابات برای تشكیل مجلس انقلابی

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به در پیش بودن انتخابات حساس مجلس یازدهم در اسفند سال جاری تاكید كرد: سازمان صدا و سیما همچون همیشه و البته كامل‌تر و دقیق‌تر از قبل باید با رعایت بی طرفی در انتخابات، زمینه حضور پرشور مردم و تشكیل مجلسی انقلابی و با كیفیت را در آغاز گام دوم انقلاب فراهم آورد.به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی؛ دكتر علی‌عسكری در نشست سالانه مدیران كل مراكز استانی رسانه ملی در مشهد مقدس از تشكیل قریب‌الوقوع ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما خبر داد و افزود: مراكز استانی هم باید هر كدام ستاد انتخاباتی فعال و دقیقی داشته باشند و ضمن رصد دقیق شرایط استان زمینه حضور پرشور مردم و برگزاری انتخاباتی قانونمند را فراهم آورد.

 باید مانع فرسایش زبان فارسی شویم
علی‌عسكری در این نشست همچنین با تاكید بر لزوم صیانت از زبان فارسی اصیل با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب تصریح كرد: با بهره‌گیری از مشاوران و دستیاران متخصص، مانع فرسایش زبان فارسی در برابر تهاجمات زبان‌های بیگانه شوید و در این زمینه طراحی علمی و عملیاتی داشته باشید.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به فهرستی از نام‌های فارسی كه در اختیار مراكز قرار می‌گیرد از ایجاد سازوكار تشویق و تنبیه در این حوزه خبر داد.علی‌عسكری بر خودسازی درونی و رسانه‌ای به منظور بهبود ارتباطات درون و برون سازمانی تأكید كرد و گفت: ما باید با ایجاد حلقه‌های معرفتی و گردش فكری، كیفیت محتوایی را بالا ببریم. رئیس رسانه ملی پیشنهاد داد جلسات هفتگی به صورت مداوم میان افراد مؤثر در حوزه پیام برگزار شود تا شاهد افزایش كیفیت نیروی انسانی باشیم .
 راه‌اندازی قرارگاه رونق تولید
رئیس سازمان صداوسیما رونق تولید را جانمایه اقتصاد مقاومتی خواند و به مدیران صداوسیمای مراكز استان‌ها گفت: برای همكاری با قرارگاه رونق تولید كه در معاونت سیما ایجاد شده است، مانند بقیه معاونت‌ها و شورای اقتصاد به میدان بیایید. دكتر علی‌عسكری با اشاره به ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص هر استان در حوزه اقتصاد تصریح كرد: شما باید با معرفی ظرفیت‌ها، مهارت‌ها و زمینه‌ها باعث موج‌آفرینی رونق تولید كه مدنظر مقام معظم رهبری است، شوید.رئیس رسانه ملی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان كه فصل اوقات فراغت است، به 18 سرفصل ارائه شده توسط معاونت سیما در بخش‌های گوناگون اشاره كرد و گفت: زمینه فعالیت‌های تابستانی هر مركز بسته به شرایط اقلیمی و بومی - ‌باید مورد بررسی قرار گیرد و مهارت‌ها و مشاغل به جوانان معرفی شود.دكتر علی‌عسكری با اشاره به برنامه‌ریزی جدید دشمن در زمینه ضربه زدن به فرهنگ حجاب و عفاف تاكید كرد:باید در این زمینه با اقداماتی هوشمندانه راه سوءاستفاده دشمن و اجرای برنامه‌ریزی آنها را بست و از فضای فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی محافظت كرد . دكتر علی‌عسكری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پرداختن به جایگاه مساجد در صداوسیمای مراكز اشاره كرد و گفت: شما می‌توانید با معرفی مساجد نمونه یا حتی نقد نسبت به مساجدی كه ضعیف عمل می‌كنند، به شبكه‌های ملی كمك كنید.رئیس رسانه ملی بار دیگر بر افزایش كیفیت برنامه‌های مراكز استان‌ها تأكید كرد و گفت: برنامه‌ها باید هم از نظر كیفی، هم از نظر كمی و هم از نظر تكنیك و ظاهر پیشرفت كنند. دكتر علی‌عسكری بر لزوم مطالعه و تحقیق قبل از ساخت هر برنامه‌ای تأكید كرد و برنامه‌سازان را از ساخت برنامه‌های دم‌دستی بدون مطالعه برحذر داشت. دكتر علی‌عسكری در ابتدای این همایش از زحمات مدیران مراكز صداوسیما در سال 97 كه تلاش آمریكا و صهیونیست‌ها را برای ضربه به نظام با فعالیت رسانه‌ای خنثی كردند، تشكر كرد. وی حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌های 13 آبان و 22 بهمن را گواه موفقیت رسانه ملی در اقناع مخاطب و جلوگیری از القای انحرافات در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست. رئیس سازمان صداوسیما این روزها را روزهای اقتدار ایران خواند و گفت: انهدام پهپاد آمریكایی با موشك كاملا ایرانی سوم خرداد، رونمایی از قدرت انقلاب اسلامی و اقدامی عملی در راستای پیام گام دوم مقام معظم رهبری بود كه نشان از حركت به سمت جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است. رئیس رسانه ملی افزود: پس از مدت‌ها صبر راهبردی، با این اقدام بازدارنده، غربی‌ها در حوزه‌های مختلف، عقب‌نشینی كردند.
 در جنگ رسانه‌ای هستیم
رئیس سازمان صداوسیما تصریح كرد:اگر چه ما در صلح مسلحیم و در حوزه نظامی‌به موازنه رسیده‌ایم، اما جنگ رسانه‌ای ادامه دارد و بار بزرگی بر دوش ما در سازمان صداوسیما قرار دارد. دكتر علی‌عسكری به نقش حساس رسانه‌های استانی در این جنگ رسانه‌ای اشاره كرد كه از نمای نزدیك و با گویش محلی با مردم در ارتباطند و به صورت موزائیكی تمام ایران را پوشش می‌دهند. وی با ابراز خرسندی از خوشنامی مراكز صداوسیمای استانی كه باعث علاقه مردم و مسؤولان به مراكز شده‌اند، از نقش مهم این مراكز در ترویج فرهنگ مقاومت گفت.
 دكتر علی‌عسكری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) كه بر فرهنگ مقاومت تأكید داشتند، گفت: ما به عنوان رسانه ملی باید فرهنگ مقاومت را پیگیری و تقویت كنیم. رئیس رسانه ملی به فرهنگ قرآنی و شیعی مقاومت با استناد به آیات و احادیث اشاره كرد و افزود: فرهنگ مقاومت باعث شكست‌ناپذیری و عامل پیروزی ما در جنگ اراده‌هاست. رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان كرد: مأموریت شماره یك ما، ترویج فرهنگ مقاومت است و باید برای رشد این ادبیات و گفتمان، كار كنیم و به شبهات جواب دهیم.