اعمال محدودیت سوخت‌گیری با كارت سوخت جایگاه از 20 مرداد

اعمال محدودیت سوخت‌گیری با كارت سوخت جایگاه از 20 مرداد

براساس آخرین تصمیمات اخذشده از سوی مسؤولان شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از 20 مرداد كسانی كه كارت سوخت ندارند در سوخت‌گیری آنها محدودیت اعمال خواهد شد.
به گزارش فارس، امیر وكیل‌زاده، مدیرعامل شركت ملی پخش در خصوص مسائل احتمالی اجرای این طرح نیز گفت: در ابتدای اجرای این طرح، امكان عرضه سوخت با كارت جایگاه دار برای كسانی كه هنوز كارت سوخت ثبت‌نام نكرده‌اند یا كارت سوخت را همراه خود ندارند، وجود دارد؛ اما با اعمال محدودیت در كمیت بنزین؛ به‌طوری كه برای مثال به جای ۶۰ لیتر، ۳۰ لیتر سوخت به راننده عرضه می‌شود و به مرور این محدودیت بیشتر می‌شود تا این‌كه همه كارت سوخت‌شان را تهیه یا فعال و از آن استفاده كنند.
وكیل‌زاده با اشاره به این‌كه رمز اولیه كارت‌های سوخت ۴ رقم شماره ملی فرد صاحب كارت است، تصریح كرد: اگر كسی رمز كارت سوخت را فراموش كرده باشد، می‌تواند با مراجعه به سایت شركت ملی پخش یا از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ راهنمایی‌های لازم را برای دریافت نشانی مراكز رمزگشایی كارت سوخت دریافت كند. به گفته وی، عده‌ای از شهروندان كه كارت هوشمند سوخت خود را گم كرده‌اند و در فراخوان قبلی نسبت به ثبت‌نام از طریق سامانه دولت همراه اقدام نكرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ با در دست داشتن مدارك، برای صدور كارت هوشمند سوخت المثنی اقدام كنند. این مقام مسؤول در خصوص زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح، گفت: سامانه هوشمند سوخت هیچ‌گاه جمع‌آوری نشد و نرم‌افزار و سخت‌افزار آن در جایگاه‌های سوخت با بازدیدهای انجام شده توسط كارشناسان آماده كار بوده است و هیچ مشكلی در جایگاه‌ها وجود ندارد. این صحبت‌های وكیل‌زاده به‌عنوان مدیرعامل شركت ملی پخش فراورده‌های نفتی چندین ابهام را در ذهن ایجاد كرده است كه مهم‌ترین آن این است كه ظاهراً استفاده از كارت سوخت جایگاه كه قبلاً برای هر خودرو حدود 60 لیتر در هر 24 ساعت بود تبدیل به 30 لیتر خواهد شد و سؤال اینجا است كه آیا این محدودیت در كارت شخصی نیز اعمال شده است یا خیر؟