خزانه‌داری آمریکا: امسال3/1 میلیارد دلار  بابت نقض تحریم‌ها جریمه اعمال کرده‌ایم

خزانه‌داری آمریکا: امسال3/1 میلیارد دلار بابت نقض تحریم‌ها جریمه اعمال کرده‌ایم

سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی این کشور گفت: دولت این کشور از زمان آغاز به کار ۱۹۰ دور تحریم‌ علیه کشورها، گروه‌ها و اشخاص مختلف اعمال کرده است.
به گزارش فارس، معاون خزانه‌داری آمریکا که در اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» صحبت می‌کرد خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها علیه بیش از ۲۶۰۰ فرد، شرکت، کشتی و هواپیما اعمال شده‌اند.
 این مقام آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا فقط در سال جاری بیش از 3/1 میلیارد دلار جریمه در ارتباط با تحریم‌ها علیه کسانی که به نقض تحریم‌ها متهم شده‌اند، اعمال کرده است.
مندلکر در ادامه به بیان دستاوردهای ادعایی تحریم‌ها پرداخته و مدعی شده که اعمال آنها می‌تواند به امن‌تر شدن آمریکا کمک کند. او گفت: تحریم‌ها به ندرت به تنهایی پاسخ کاملی برای تهدیدها در زمینه امنیت ملی یا مسائل حقوق بشر یا بحران‌های فساد به شمار می‌روند، اما هر بار  که ما از این ابزارها برای مختل کردن گردش پول‌ توسط بازیگران بد استفاده می‌کنیم، کشورمان را امن‌تر می‌کنیم.
در حالی که دولت سوریه در ۸ سال گذشته درگیر جنگ با شبه‌نظامیان افراطی و گروه‌های تروریستی بوده، مندلکر مدعی شده تحریم‌ها توانسته‌اند دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را از سوخت لازم برای استفاده در هواپیماها و تانک‌های ارتش سوریه محروم کنند. او ادعا کرد: از جمله اثرات تحریم‌ها، سوخت کمتر برای تانک‌ها و هواپیماهای بشار اسد بوده که در اقدامی غم‌انگیز غیرنظامیان در سوریه را به قتل رسانده‌اند.