قول

قول


سیروس مقدم روز گذشته، 9 مرداد با حضور در برنامه صبحگاهی شبكه سه سیما درباره زمان شروع تصویربرداری «پایتخت ۶» و جزئیات این مجموعه گفت:  
   متن‌های سریال در حال نوشته شدن است و من در حال خواندن متن‌های قسمت دوم هستم. در ادامه هم اوایل آذرماه تصویربرداری را شروع می‌كنیم و از 20 - 15 روز قبل از آن دیدن مکان‌های فیلمبرداری و پیش‌تولید را خواهیم داشت. ضمن این‌كه ممكن است شخصیت مسنی وارد قصه كنیم تا طیف كهنسال هم از ما راضی باشند، اما بازیگر این نقش هنوز مشخص نشده است.
    شخصیت‌های «پایتخت» برای نویسنده‌ها و تنابنده شناخته‌شده‌اند و هر لحظه می‌دانند این شخصیت‌ها در قصه چه واكنشی نسبت به اتفاقات باید داشته باشند. نوشتن درباره این شخصیت از یك نظر سخت شده است چون ما سراغ بیان همه جزئیات برای این خانواده‌ها رفته‌ایم. با این حال حدود دو ماه است كه محسن تنابنده و آرش عباسی، نویسندگان سریال به دنبال ظرفیت‌های جدید هستند.
    در این بین، حذف باباپنجعلی به امروز و دیروز ربطی ندارد. وقتی سریال تمام شد هم من و هم تنابنده اعلام كردیم كه به نظر می‌رسد ظرفیت این نقش به پایان رسیده است و ما یا باید راه دیگری برای حضور او داشته باشیم . پیشنهاد محسن تنابنده این بود كه به روح تبدیل شود و هرازگاهی به قصه وارد شود و یا برادر دیگری اضافه شود كه كار پنجعلی را انجام دهد. تا حدود دو ماه پیش كه قرار و مدار ما برای ساخت پایتخت قطعی شد این تصمیم هم جدی شد و خانم غفوری حتی با علیرضا خمسه هم صحبت كرده بود كه به دنبال ظرفیت‌های جدید هستند.
    این‌كه علیرضا خمسه در برخی رسانه‌ها اعلام كرده كه از این تغییر بی‌خبر بوده، به این معنا كه او را صدا بزنند و به او رسمی و قانونی اعلام كنند كه از پروژه حذف شده، نبوده است و شاید در این زمینه حق با او باشد ولی در جلسات دیگری صحبت‌هایی با حضور او انجام شده بود كه مدیر تولید و خود من حضور داشتم. ما آقای خمسه را دوست داریم و اتفاقا دیروز هم در دفتر كار درباره فصل دوم «خواب‌زده‌ها» صحبت می‌كردیم و احتمالا یكی از نقش‌های فصل دوم را به او بدهیم.