دربی زودهنگام در هفته 4

نوزدهمین دوره لیگ برتر با پرسپولیس - پارس جنوبی آغاز خواهد شد

دربی زودهنگام در هفته 4

مراسم قرعه‌کشی نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور دیروز در تالار شهر مشهد برگزار شد تا تیم‌ها تکلیف خود را بدانند. بعد از صحبت‌های احسان اصولی رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مراسم قرعه‌کشی آغاز شد. مجری این مراسم، خداداد عزیزی بود و خیلی سریع، مراسم را برگزار کرد. او برای گرفتن قرعه‌ها از رضا عنایتی، حسین بادامکی و رضا ناصحی سه تن از پیشکسوتان فوتبال مشهد دعوت کرد تا روی سن بروند. سعید فتاحی مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ هم روی سن بود تا توضیحات کامل درباره اعداد و اسامی بیرون آمده از داخل گوی‌ها را ارائه کند.

دربی در هفته چهارم
مهمترین بخش قرعه‌کشی همه ادوار لیگ برتر، مشخص شدن زمان دربی بود و در این قرعه‌کشی هم همه نگاه‌ها به این بازی خاص فوتبال ما بود. البته به این دلیل که زمان آغاز لیگ برتر فصل نوزدهم در زمان قرعه‌کشی مشخص نشد، زمان دقیق برگزاری دربی را هم اعلام نکردند؛ اما مشخص شد که دو تیم استقلال و پرسپولیس به میزبانی آبی‌ها در هفته چهارم در برابر هم قرار خواهند گرفت.
مهدی تاج در توضیح مشخص نشدن زمان آغاز لیگ گفت: تصمیم جدی این است که بازی‌ها در شرایطی برگزار شود که نور ورزشگاه‌ها اصلاح و مهمتر از آن بلیت فروشی الکترونیکی، شماره‌گذاری صندلی‌ها و نصب دوربین‌های مداربسته در ورزشگاه‌ها ایجاد و نصب شود. این موارد شرط الزامی است که AFC و فیفا دنبال می‌کند. در طول برگزاری مراسم قرعه‌کشی هم فتاحی بارها از تیمها خواست ورزشگاه‌های خود را به شرایط استاندارد برسانند. 
​​​​​​​
پرسپولیس - پارس؛ دیدار افتتاحیه
با مشخص شدن شماره و قرعه تیمها، ترتیب بازی‌ها هم مشخص شد و فتاحی اعلام کرد پرسپولیس در بازی افتتاحیه لیگ برتر باید در ورزشگاه آزادی مقابل پارس جنوبی جم بازی کند.