بخشش برادركش 15 ساله

بخشش برادركش 15 ساله

پسر 15ساله كه در درگیری با برادر بزرگش وی را با یك ضربه چاقو كشته بود با رضایت اولیای‌دم از جنبه عمومی جرم محاكمه می‌شود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از ساعت ۱۰ سیزدهم بهمن ۹۷ به‌دنبال فوت پسر 20 ساله‌ای به نام اردشیر در بیمارستان الغدیر در دستور كار پلیس قرار گرفت. یك زن و مرد میانسال كه بسیار هراسان بودند پیكر نیمه جان اردشیر را به بیمارستان الغدیر منتقل كرده و ادعا كردند او مقابل خانه‌شان در تهرانپارس از سوی چند مرد ناشناس مورد حمله قرار گرفته و زخمی شده است. تلاش پزشكان برای نجات پسرجوان بی‌نتیجه ماند و وی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد. پدر و مادر مقتول گفتند پسر ۱۵ ساله‌شان به نام ارشیا برادرش را كشته است.به این ترتیب ارشیا بازداشت شد و قتل را گردن گرفت. وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: شب قبل از این ماجرا دیر به خانه برگشتم و برادر بزرگم اردشیر از این ماجرا عصبانی شد و مرا كتك زد .صبح وقتی از خواب بیدار شدم متوجه شدم گوشی تلفن همراهم بالای سرم نیست. به مادرم گفتم به برادرم بگوید تلفنم را برگرداند و گرنه به مدرسه نمی‌روم. همان موقع اردشیر كه از صدای جر و بحث من و مادرم بیدار شده بود بالای سرم آمد و به من سیلی زد. ما با هم درگیر شدیم و مادرم همان موقع مرا از خانه بیرون انداخت. من مقابل خانه نشستم و منتظر بودم مادرم كیف مدرسه‌ام را به من بدهد كه یكباره صدای جیغ مادرم را شنیدم. من كه ترسیده بودم به سوپرماركت مقابل خانه رفتم و از آنجا چاقو برداشتم. در راه پله‌ها اردشیر را دیدم. او با دسته جاروبرقی به من حمله كرد و چند ضربه زد. من برای ترساندن او چاقو را به سمتش گرفتم و او را هل دادم. ما با هم گلاویز شدیم كه هر دو به زمین افتادیم. برادرم روبه‌روی من نشست و مشت و لگد به صورتم زد. من هم برای این‌كه از دست او فرار كنم یك ضربه به سینه‌اش زدم .
با اعتراف‌های پسر نوجوان، وی به كانون اصلاح و تربیت منتقل شد. در این میان پدر و مادر وی با اعلام رضایت از قصاص گذشتند. آنها گفتند حاضر به قصاص پسر كوچك‌شان نیستند. به این ترتیب پرونده به شعبه هفتم دادگاه كیفری یك استان تهران ـ-كه ویژه رسیدگی به جرایم اطفال است - فرستاده شد تا به‌زودی ارشیا به جرم جنایت خانوادگی از خود دفاع كند.