كاشانی‌ها و برگزاری یك جشنواره تئاتر

كاشانی‌ها و برگزاری یك جشنواره تئاتر


فراخوان جشنواره سراسری تئاتر مهر كاشان در شش بخش مسابقه صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، نمایش‌های محیطی، نمایشنامه‌خوانی، بخش مهمان و بخش بین‌الملل به دبیری خیام وقاركاشانی منتشر شد.
به گزارش روابط‌عمومی جشنواره، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری كاشان با همكاری اداره‌كل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان، ارتقای سطح هنرهای نمایشی، معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر و همچنین حمایت از گروه‌های هنری جشنواره سراسری تئاتر مهر را از 21 تا 28 آذرماه 1398 در كاشان برگزار می‌كند.
خیام وقاركاشانی گفت: موضوع محتوای نمایش‌های شركت‌كننده آزاد است اما اولویت با متن‌هایی است كه با موضوعات اجتماعی، شهروندی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس نگاشته شده باشند. براساس فراخوان منتشرشده، كلیه هنرمندان تئاتر كشور و سایر كشورهای دیگر و همچنین گروه‌های نمایشی می‌توانند با ثبت‌نام در سایت جشنواره به نشانی Mehrfestival.ir درخواست خود را ثبت نموده و با دریافت كد رهگیری از وضعیت پذیرش آثار در این دوره از جشنواره اطلاع پیدا كنند.
پذیرش آثار در كلیه بخش‌های جشنواره (به‌جز بخش محیطی) فقط از طریق فیلم اجرا انجام می‌شود و هنرمندان و علاقه‌مندان می‌توانند برای شركت در این رویداد سراسری فرهنگی هنری، متن و یا آثار بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و بخش نمایشنامه‌خوانی را تا20 مهر‌ماه و طرح‌های بخش محیطی را تا 10 مهرماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال كنند و اعلام نتایج همه بخش‌ها تا 30 آبان‌ماه امسال است.
متقاضیان شركت در بخش نمایش‌های محیطی جشنواره می‌توانند آثار خود را براساس معماری و جغرافیای سه مكان (تپه‌های باستانی سیلك، تیمچه امین‌الدوله و آب‌انبار) پس از رویت عكس‌ها، فیلم‌ها و مختصات كامل محیط‌های مدنظر، طراحی نموده و طرح اجرایی پیشنهادی خود را به صورت مكتوب به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.
بخش مهمان و ویژه آثار این بخش به انتخاب دبیر در جشنواره حضور خواهند داشت و در بخش آشنایی با تئاتر ملل سه اثر به پیشنهاد دبیر جشنواره و انتخاب ستاد اجرایی جشنواره از كشورهای مختلف دعوت خواهند شد.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر كاشان از 21 تا 28 آذرماه سال جاری به میزبانی فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری كاشان و با دبیری خیام وقار كاشانی برگزار می‌شود.