ایمپلنت در یك روز با دندانپزشكی دیجیتال

ایمپلنت در یك روز با دندانپزشكی دیجیتال

دبیر علمی دومین كنگره دندانپزشكی نقش جهان با اشاره به مزایای دندانپزشكی دیجیتال گفت: با استفاده از این روش امكان انجام درمان ایمپلنت در یك روز وجود دارد.
‌دكتر جابر یقینی، جراح لثه و ایمپلنت و عضو هیات علمی دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان اظهار كرد: دندانپزشكی دیجیتال یكی از علوم نوین به شمار می‌رود كه طی سال‌های اخیر به صورت جدی به آن توجه شده و در كشور ما نیز این فناوری فرآیندی نوپا به شمار می‌رود البته تلاش كرده‌ایم در ایران گام به گام با كشورهای پیشرفته جلو برویم و خوشبختانه در این زمینه عقب نیستیم.
وی ادامه داد: با استفاده از دندانپزشكی دیجیتال می‌توان روند درمان را برای بیمار و دندانپزشك تسهیل كرد و نتیجه درمان نیز به صورت نسبی قابل پیش‌بینی خواهد بود. به‌طور مثال در زمینه ایمپلنت می‌توان با استفاده از دندانپزشكی دیجیتال، بدون دستكاری زیاد لثه و استخوان و كنار زدن لثه برآورد دقیقی از بافت نرم لثه و استخوان داشت و با اسكن بسیار دقیق کمترین ناراحتی و درد و جراحی را برای بیمار ایجاد كرد. به طور كلی با استفاده از دندانپزشكی دیجیتال، درد، تورم، ناراحتی و استرس ناشی از اقدامات دندانپزشكی در دهان بیمار به طور چشمگیری كاهش می‌یابد.
وی خاطرنشان كرد: همچنین با استفاده از دندانپزشكی دیجیتال این امكان وجود دارد كه در برخی موارد زمان انجام ایمپلنت كه به طور متوسط سه تا چهار ماه طول می‌كشد، می‌تواند تا رسیدن به نتیجه نهایی به یك روز كاهش یابد. البته این امكان برای همه افراد مقدور نیست و به عوامل مختلفی همچون كیفیت استخوان بیمار نیز بستگی دارد. برای مثال در صورتی كه پایه ایمپلنت در استخوان افرادی كه مبتلا به پوكی استخوان هستند، كاشته شود ممكن است به‌خوبی با استخوان جوش نخورد و همچنین بافت لثه آنها نیز به‌درستی ترمیم نشود. به همین دلیل كاشت دندان به روش ایمپلنت در افرادی كه پوكی استخوان دارند یا به سرطان استخوان مبتلا هستند، توصیه نمی‌شود./ جام‌جم