جانفشانی مقابل غول بـزرگ

شكست جوانان ایرانی مقابل باتجربه‌های برزیلی

جانفشانی مقابل غول بـزرگ

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۹ با تركیبی جوان به مصاف برزیل رفت و بازی برده را با نتیجه 3 بر یك باخت.
بانظر ایگور كولاكوویچ، تیم ایران در بازی مقابل برزیل با تركیبی جوان وارد زمین شد. با استراحت سعید معروف برای سومین بازی متوالی، جواد كریمی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، پوریا فیاضی، علی شفیعی، مسعود غلامی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازیكنان شروع‌كننده ایران بودند.
لئال، لوكاس، آلن سوزا، مائوریسیو، برونو رزنده، لوكارلی و تالس هوس (لیبرو)، بازیكنان با تجربه و نامدار برزیل در این بازی بودند. شادابی بازیكنان و نمایش دلچسب آنها علاقه‌مندان به والیبال را سر ذوق آورد؛ اما متاسفانه جوانی بازیكنان ما موجب شد با نتیجه 3 بر یك شكست بخوریم. تیم ما در ست سوم بازی و در حالی كه بازی
24 بر 22 به سود ما بود، تنها به اندازه یك توپ تا گرفتن ست فاصله داشت؛ اما سه اشتباه پیاپی موجب شد ست سوم و بلافاصله ست چهارم را به حریف بدهیم.
عملكرد مهاجمان ایران در این بازی به‌خصوص پوریا یلی 20 ساله عالی بود و در این بازی 25 امتیاز به‌دست آورد. جواد كریمی، پاسور و همین طور امیرحسین اسفندیار و پوریا یلی در این بازی عالی بودند؛ اما به‌طور واضح ما كمبود تجربه داشتیم و باید حق را به كولاكوویچ داد كه در این بازی‌های تشریفاتی از وجود بازیكنان جوان استفاده كند.
تیم والیبال ایران در پایان ست چهارم، 58 امتیاز از اسپك، 8 امتیاز از دفاع روی تور، 3 پوئن سرویس و 26 امتیاز از اشتباهات حریف كسب كرد و در مقابل برزیل نیز 59 امتیاز از اسپك، 8 امتیاز از دفاع روی تور، 5 پوئن سرویس و 30 امتیاز از اشتباهات بازیكنان ایران به‌دست آورد.
تیم ملی ایران در ششمین بازی خود در جام جهانی 2019 از ساعت 12:30 چهارشنبه به مصاف تیم آمریكا می‌رود.