امروز جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ و بلامنازع تبدیل شده است

امروز جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ و بلامنازع تبدیل شده است

دكتر علی‌عسكری آخرین نفری بود كه پشت میكروفن قرار گرفت و ضمن ادای احترام به شهدای رسانه بیان كرد: در ایام محرم و در آستانه ایام اربعین هستیم باید پیرو حضرت زینب(س) روایتگر این حركت باشیم.
همه روایتگران ما باید هنرمندانه روایت كنند. سرعت، دقت و كیفیت را باید به‌صورت هنرمندانه تركیب كنیم و اخبار را به گونه‌ای بیان كنیم كه كیفیت فدای سرعت نشود. ما باید در این جنگ رسانه‌ای بزرگ ابتدا ابعاد جنگ را درك كنیم و بعد بتوانیم به‌خوبی عمل كنیم.
نكته قابل توجه این است كه ما در این جنگ رسانه‌ای بزرگ باید درك درستی از جنگ داشته باشیم و برای بیان حقیقت به خوبی عمل كنیم. تكثر رسانه‌ها و حجم رسانه‌ها باعث كاهش یافتن مرجعیت رسانه‌ای‌ما می‌شود كه برای آن برنامه‌ریزی هم شده است‌. باید تلاش كنیم مرجعیت رسانه‌ای شبكه‌های برون‌مرزی خود را حفظ كنیم. مرجعیت براساس شاخص‌سازی اتفاق می‌افتد. برنامه‌های شاخص خود را باید در همه شبكه‌ها حفظ كنیم. باید این موضوع به طور جدی در دستور كار قرار بگیرد.
وی سپس خطاب به خبرنگاران و مدیران معاونت برون‌مرزی تاكید كرد: شما و ما روایتگر واقعیت‌ها هستیم. از ظلم‌ها و جفاها باید بگوییم. مزاحمت‌هایی را كه برای دفاتر و تبادلات وجوه ما می‌شود، باید روایت كنیم. هجمه‌های رسانه‌ای دشمن را باید تبیین و روایت كنیم. در عین حال باید حماسه و قهرمانی‌های جریان مقاومت را برای دنیا روایت كنیم. افول‌جبهه مقابل را هم باید روایت كنیم. امروز آمریكا در حال افول و فروپاشی است. شاهد قفل شدن سیاست‌های دشمن در منطقه هستیم و این نقطه بسیار مهمی است. تكلیف آمریكا كه مشخص است اما تعجب‌آور است كه امروز اروپایی‌ها هم دنباله رو آمریكا شده‌اند. امروز جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ و بلامنازع تبدیل شده و ماموریت رسانه‌ای ما تبیین این موقعیت است. رئیس رسانه ملی با اشاره به نقل قولی از رئیس جمهور درباره قدرت ایران در مجامع بین‌المللی گفت: شاهد بودیم كه رئیس‌جمهور آمریكا به دنبال عكس یادگاری بود و رئیس‌جمهور ما با اقتدار این درخواست را رد كرد. این قدرت ایران است. همان‌طور كه رهبری تاكید كردند امروز ما رئیس‌جمهور آمریكا را در حد تبادل پیام هم نمی‌دانیم.
در پایان مراسم نیز از خبرنگاران شبكه‌های برون مرزی در حضور دكتر علی‌عسكری، دكتر جبلی و سردار سلامی تقدیر شد.
گرچه در این میان برخی از این خبرنگاران به دلایلی نتوانسته بودند از كشور خود خارج شده و در مراسم حضور پیدا كنند.