شلاق و تبعید، مجازات مسافركش شیطان‌صفت

شلاق و تبعید، مجازات مسافركش شیطان‌صفت

مرد جوان كه به عنوان مسافركش طعمه‌های خود را به دام می‌انداخت، به اتهام آزار و اذیت دو زن در دادگاه كیفری یك استان تهران محاكمه شد. متهم با رای دادگاه به شلاق و تبعید محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، شانزدهم دی ماه سال قبل زن جوانی به نام ساناز با مراجعه به پلیس ورامین از یك راننده پراید به اتهام آزار و اذیت شكایت كرد. ساناز در طرح شكایت خود به پلیس گفت: ساعت 8 شب بود كه می‌خواستم ماشین بگیرم. یك خودروی پراید جلوی پایم ایستاد و من مسیرم را گفتم و سوارم كرد. كمی كه در مسیر حركت كرد. ناگهان وارد مسیر انحرافی شد و زمانی كه به او اعتراض كردم، چاقو كشید و تهدیدم كرد اگر صدایم دربیاید روی صورتم را با چاقو خط می‌اندازد. بعد به جای خلوتی رفت و من را مورد آزار و اذیت قرار داد.
حدود یك هفته‌ای از طرح شكایت ساناز می‌گذشت و ماموران در پی یافتن ردی از مسافركش قلابی بودند كه زن جوانی دیگر شكایتی مشابه مطرح كرد و گفت: ساعت حدود 8 شب سوار یك خودروی پراید شدم. روی صندلی عقب نشسته بودم. راننده به بهانه این‌كه شیشه كنار راننده را بالا دهد به سمت پنجره كمك راننده خم شد، اما یكدفعه صندلی جلو را روی پایم خواباند و مانع حركت من شد. شروع به داد و فریاد كردم اما با چاقو تهدیدم كرد و بعد هم از مسیر منحرف شد و من را مورد آزار و اذیت قرار داد.
با توجه به این‌كه محل وقوع هر دو جنایت به هم نزدیك بود، ماموران اقدام به بررسی دوربین‌های مدار بسته محل كردند. شاكیان بعد از مشاهده تصاویر ضبط‌شده دوربین‌ها، خودروی متهم را شناسایی كردند و با توجه به اطلاعات خودرو، متهم دستگیر شد و اتهام خود را انكار كرد و گفت: هر دو زن جوان با تمایل خودشان سوار ماشین من شدند و من آنها را آزار و اذیت نكردم.
پرونده برای رسیدگی مستقیم به دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شد و روز گذشته متهم و شاكیان پرونده در شعبه یازدهم حاضر شدند.
متهم در دفاع از خود گفت: اتهام آدم‌ربایی و آزار و اذیت را قبول ندارم. ساناز با تمایل خود سوار ماشینم شد و با هم صحبت كردیم و در خیابان دور زدیم. من به او پیشنهاد دوستی دادم و او گفت مشكل مالی دارم و اگر به من كمك كنی با تو دوست می‌شوم. من هم قبول نكردم و او برای انتقام، علیه من شكایت كرد. شاكی دیگر را هم نمی‌شناسم. من مسافركش بودم و شاید به عنوان مسافر سوار ماشینم شده باشد.
دادگاه با توجه به محتویات پرونده، متهم را به تحمل 99 ضربه شلاق و دو سال تبعید به مناطق دورافتاده مرزی محكوم كرد.