نجات قاتلان زن‌آمریكایی و مردمعتاد از چوبه دار

فرجامی خوش برای 2 پرونده قتل

نجات قاتلان زن‌آمریكایی و مردمعتاد از چوبه دار


دو قاتل كه به خاطر ارتكاب جنایت‌های جداگانه تا یك قدمی چوبه دار رفته بودند، با گذشت اولیای دم از مرگ نجات پیدا كردند. قاتلان نجات یافته دیروز از جنبه عمومی جرم محاكمه شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل سال 91 بود كه جسد زن جوانی در حاشیه جاده صباشهر رباط كریم كشف شد. یك هفته بعد مردی سراسیمه به پلیس مراجعه كرد و گفت همسر آمریكایی‌اش مفقود شده است.

با توجه به ردیابی تماس‌های مقتول، پسر جوانی به نام علی كه آخرین تماس را با مقتول برقرار كرده بود، توسط پلیس دستگیر شد و به قتل اعتراف كرد و گفت: «چند وقت قبل سوزان اشتباهی با شماره من تماس گرفت، اما بعد از آن بارها به من زنگ زد و گفت دلش می‌خواهد بیشتر با من آشنا شود. یك روز من و دوستم كه خسرو نام دارد نقشه قتل او را كشیدیم تا خودرو و پول‌هایش را سرقت كنیم. برای همین او را سوار ماشین كردیم و من روی او چاقو كشیدم، اما خسرو دهان و بینی‌اش را گرفت و خفه‌اش كرد.»
به‌دنبال اعترافات علی، خسرو هم دستگیر شد و به قتل اعتراف كرد. پرونده در جریان رسیدگی قرار گرفت و متهم ردیف اول به قصاص محكوم شد. اما اوایل آبان امسال با اعلام گذشت اولیای دم بعد از مصالحه با خانواده قاتل، خسرو از قصاص نجات پیدا كرد. روز گذشته خسرو در شعبه دوم دادگاه كیفری استان تهران از لحاظ جنبه عمومی جرم محاكمه شد و در دفاع از خود گفت: «از كرده خودم پشیمانم. من بچگی كردم و خانواده‌ام را به دردسر انداختم و بهترین سال‌های زندگی‌ام را در زندان گذراندم. حالا تقاضای تخفیف در مجازات دارم.»
دادگاه رای پرونده را به زودی صادر خواهد كرد.
 قتل مرد معتاد

در دومین پرونده، مرداد 88 مرد میانسال با مراجعه به پلیس ورامین مفقود شدن پسر جوانش را اطلاع داد. تحقیقات برای یافتن ردی از جوان مفقود به نام فرهاد، حکایت از آن داشت كه او با فردی به نام داوود معاشرت داشته كه بارها بی‌دلیل اهالی محل را با شرارت‌هایش اذیت كرده بود.
داوود بازداشت شد و به قتل فرهاد اعتراف كرد و گفت: «فرهاد اعتیاد و مشكل حركتی داشت. گاهی به او سر می‌زدم و برایش غذا می‌بردم. روز حادثه سراغش رفتم و او را در حال كشیدن مواد دیدم. چند بار فرهاد به من گفت كه با او مواد بكشم و من گفتم معتاد نیستم، اما او به من تهمت اعتیاد زد و بحثمان شد و با هم درگیر شدیم. من با آجر سه ضربه به سر او كوبیدم و بعد در دهانش خاك ریختم و خفه‌اش كردم.»
با اعتراف صریح متهم، دادگاه حكم قصاص او را صادر كرد. با فوت پدر مقتول برادران او به عنوان ورثه ولی‌دم شناخته شدند و با مصالحه با قاتل از قصاص او گذشتند. متهم روز گذشته در شعبه چهارم دادگاه كیفری از لحاظ جنبه عمومی جرم محاكمه شد و در دفاع از خود گفت: «من و فرهاد با هم دوست بودیم و من كینه‌ای از او نداشتم. از این‌كه از روی عصبانیت دست به قتل زدم پشیمانم.»
قضات دادگاه متهم را به تحمل ده سال حبس محكوم كردند.