6 سال بلاتكلیفی قاتل برادر در زندان

6 سال بلاتكلیفی قاتل برادر در زندان


درگیری دو برادر فرش فروش بر سر ملك ارثیه پدری‌شان به قتل یكی از آنها با سلاح منجر شد. متهم شش سال پس از قتل از دادگاه خواست وضعیت او را برای بخشش یا اجرای حكم مشخص كنند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، مرداد 92 تیراندازی منجر به مرگ در بازار فرش فروش‌های تهران به ماموران اعلام شد. گزارش اولیه حاكی از این بود كه مقتول در مغازه خود با اصابت گلوله از سوی برادرش كه او نیز از كسبه همان صنف است به قتل رسیده. ساعتی بعد از قتل، ضارب دستگیر شد و به قتل برادرش اعتراف كرد و گفت: «از مدت‌ها قبل با برادرم بر سر ارثیه پدری مان اختلاف داشتیم و كارمان به دادگاه هم كشیده شده بود. درگیری مالی بین ما باعث شد روز حادثه برای تهدید برادرم سلاحی تهیه كرده و به مغازه او بروم. بار دیگر بحث ما بالا گرفت و یكدفعه من روی او سلاح كشیدم و شلیك كردم.» پرونده با شكایت اولیای دم به دادگاه ارجاع شد. شاكیان در دادگاه تقاضای قصاص عموی خود را كردند و قاضی رای قصاص متهم را صادر كرد. رای صادر شده بعد از تایید از سوی دیوان‌عالی كشور، مهر 97 در مرحله اجرا قرار گرفت، اما زمانی كه طناب دار را به گردن او انداختند، یكی از شاكیان اعلام كرد از قصاص عموی خود گذشت كرده است. در حالی كه بقیه شاكیان بر شكایت خود باقی بودند.
شش سال بعد از این جنایت، قاتل تقاضای تعیین تكلیف كرد و پرونده روز گذشته بار دیگر با حضور متهم و شاكیان در شعبه دهم دادگاه رسیدگی شد.
در ابتدای جلسه، چهار فرزند مقتول بار دیگر تقاضای قصاص متهم را كردند و قاضی برای آنها توضیح داد كه باید تفاضل دیه برادر خود را كه اعلام گذشت كرده، بپردازند.
سپس قاتل گفت: «قبول دارم برادرم را كشتم، ولی از كرده خود پشیمانم. شرمنده فرزندان برادرم هستم و در این سال‌ها در زندان تنبیه شده‌ام. زمانی كه پای چوبه دار رفتم، مرگ را جلوی چشمم دیدم. برادرم از بچگی مرا بزرگ كرده بود و اشتباه بزرگی مرتكب شدم. حالا در زندان دچار بیماری ریه شده‌ام و هفته‌ای چند بار مجبور به استفاده از كپسول اكسیژن هستم. اگر قصاص هم نشوم در زندان به مرگ طبیعی از دنیا می‌روم. برای همین از دادگاه تقاضای تعیین تكلیف پرونده‌ام را دارم.» قضات دادگاه با تعیین مهلت برای شاكیان از آنها درخواست تعیین تكلیف در اجرای حكم را كردند.