قاتل پسر نوجوان بخشیده شد

قاتل پسر نوجوان بخشیده شد


مرد جوان كه به اتهام قتل یك پسر نوجوان از طریق پرتاب او از بالكن خانه اش به قصاص محكوم شد، با رضایت اولیای دم از طناب دار رهایی یافت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به پرونده مرگ مشكوك نوجوان 14 ساله به نام فرزاد در پردیس از اواسط سال 94 در دستور كار ماموران پلیس قرار گرفت. بررسی‌ها حاكی از آن بود كه ضربه مغزی علت فوت فرزاد بوده و دو كارگر كولرساز كه در ساختمان روبروی محل حادثه در حال كار بودند شهادت داده بودند كه شاهد سقوط فرزاد از بالكن آپارتمان طبقه چهارم ساختمان روبه‌رویی بودند. در تحقیقات پلیس مشخص شد كه فرزاد در خانه دوستش به نام میلاد مهمان بوده و از بالكن خانه میلاد سقوط كرده بود. به این ترتیب میلاد و یكی دیگر از دوستانش كه در لحظه مرگ فرزاد در خانه بودند به عنوان مظنونین پرونده دستگیر شدند.
دوست میلاد در اظهارات خود گفت: آن روز فرزاد به بهانه مصرف مشروب به خانه میلاد آمد. میلاد مقدار زیادی مشروب خورده بود و در حال خود نبود و به فرزاد پیشنهاد برقراری رابطه داد اما او مقاومت می‌كرد. در جریان كشمكش بین آنها میلاد او را هل داد و از بالكن به پایین پرتاب شد.
در حالی كه میلاد منكر اتهام خود بود، با توجه به ادله موجود علیه او؛ پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد و متهم در دفاع از خود در دادگاه گفت: اتهامم را قبول ندارم. من فرزاد را هل ندادم. او مقدار زیادی مشروب خورده بود و حالش بد بود و برای همین از لبه بالكن آویزان شد و سقوط كرد.
قضات دادگاه بعد از بررسی محتویات پرونده، میلاد را به قصاص محكوم كردند. اما بعد از صدور رای پدر و مادر فرزاد به عنوان اولیای حاضر به گذشت از قصاص با دریافت دیه شدند.
روز گذشته متهم از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاكمه شد و در دفاع از خود گفت:من قصد كشتن فرزاد را نداشتم. با این‌كه تفاوت سنی ما زیاد بود اما با هم دوست بودیم و خصومتی با او نداشتم. از این حادثه خیلی ناراحتم و از اولیای دم تقاضای حلالیت و از دادگاه طلب تخفیف در مجازات دارم.
رای پرونده بعد از مشورت قضات صادر می‌شود.