پسر شیشه ای قربانی خشم پدر شد

پسر شیشه ای قربانی خشم پدر شد


مرد میانسال كه پس از قتل پسر معتادش با صحنه‌سازی قصد فرار از مجازات را داشت، سكوت خود را شكست.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 23 و 35 دقیقه بیست و سوم بهمن امسال یكی از ماموران كلانتری فرجام با محمدتقی شعبانی، بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و از مرگ مشكوك پسر 32 ساله‌ای در خانه‌ای در محله شمیران‌نو خبر داد. زمانی كه بازپرس جنایی همراه تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای بررسی ماجرا پا به این خانه گذاشتند، مشاهده كردند جسد پسر جوان در گوشه یكی از اتاق‌های خانه افتاده است.
بررسی‌های اولیه تیم تحقیق نشان می‌دادت. ماموران در بررسی جسد، متوجه شیاری دور گردن او شدند كه احتمال خفگی و قتل او را قوت می‌بخشید.
 در این مرحله بازپرس جنایی به تحقیق از پدر میانسال مقتول پرداخت كه وی در اظهاراتش گفت: بیرون از خانه بودم و ساعتی قبل وقتی بازگشتم  با جسد پسرم روبه رو شده و موضوع را به پلیس گزارش دادم.
این در حالی بود كه ماموران در شاخه دیگری، به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند كه مشخص شد، پسر جوان معتاد به شیشه بوده و بارها خانواده‌اش را اذیت می‌كرده و همیشه صدای مشاجره او و پدرش را می‌شنیدند. همین سرنخ كافی بود كه ماموران به مرد میانسال ظنین شوند. او در همان محل كشف جسد با دستور قضایی بازداشت و برای ادامه تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.
مرد میانسال كه راهی جز بیان حقیقت نداشت به قتل پسر معتادش اعتراف كرد و در جریان تحقیقات پلیسی گفت: پسرم از 15 سال قبل در پی دوستی با افراد ناباب معتاد شد. او همه نوع ماده مخدری را مصرف می‌كرد و این اواخر شیشه می‌كشید. من و دیگر اعضای خانواده را كتك می‌زد. وسایل خانه را بهم می‌ریخت و به زور و تهدید پول موادش را از ما می‌گرفت. چند بار او را به كمپ ترك بردیم اما چند هفته می‌ماند و بعد از بیرون آمدن دوباره مصرف شیشه را آغاز می‌كرد. این اواخر مدام اعضای خانواده را تهدید می‌كرد و هر كاری می‌كردیم اعتیادش را ترك كند، قبول نمی‌كرد. عصر روز حادثه من و پسرم در خانه بودیم كه با من درگیر شد. خیلی عصبانی شدم. تمام اتفاقاتی كه در این 15 سال برای ما رقم زده بود مقابل چشمانم آمد و با دستانم او را خفه كردم. زمان كوتاهی كنار جسدش نشستم و گریه كردم. پشیمان شدم اما بی‌فایده بود. فكری به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم به كلانتری بروم و وانمود كنم به طور مشكوكی فوت شده است.
پس از تحقیقات اولیه، با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران، متهم به قتل در بازداشت موقت به‌سر می‌برد.