راز ناپدید شدن مدیرعامل در پرونده قتل خواستگار 2 زنه

راز ناپدید شدن مدیرعامل در پرونده قتل خواستگار 2 زنه

پرونده قتل مرد خواستگار توسط پدر دختر مورد علاقه‌اش در حالی با اعترافات متهم و همدستش وارد مرحله تازه‌ای شده كه ردپای قاتل در ماجرای ناپدید شدن مدیرعامل یك شركت تعاونی كشف شده است.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، فرشید  55 ساله متهم  است مرد 40 ساله‌ای را - كه خواستگار دخترش بوده - اوایل خرداد امسال به قتل رسانده است. او پس از گزارش ناپدید شدن مرد خواستگار نزد مصطفی واحدی، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران بازداشت شد و در اعترافاتش گفت: «مقتول خواستگار دخترم بود. او دوزنه بود و از آنها فرزندانی داشت، اما تركشان كرده و ارتباطی زیادی با خانواده‌اش نداشت. او تاجری ورشكسته بود. وقتی دروغ‌هایش لو رفت خواستگاری‌اش از دخترم به‌هم خورد. اما همچنان مزاحم دخترم بود تا این‌كه چهارم خرداد امسال با او در شرق تهران قرار گذاشتم و با ضربه‌ای مرگبار به گیجگاهش او را كشتم. بعد جسدش را در بیابان‌های اطراف فرودگاه خرم‌آباد رها كردم.»
تحقیقات در این پرونده ادامه داشت تا این‌كه یك ماه پیش كارشناسان پزشكی قانونی اعلام كردندكه آثار شكستگی روی بدن مقتول و نیز آثار بسته شدن زنجیر به دور پاهای وی وجود دارد و او قبل از این‌كه به بیابان‌های فرودگاه منتقل شود زنده بوده و در آنجا به قتل رسیده  است. همین موضوع مهر تاییدی زد براین‌كه قاتل همدستی دارد .
تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌كه معلوم شد او در زمانی كه قتل رخ داده مكالمه‌های تلفنی بسیاری با یك مرد داشته كه از اقوامشان بوده است. این مرد به عنوان مظنون بعدی در پرونده شناسایی و چند روز پیش بازداشت شد. او ابتدا منكر همدستی با وی شد، اما در مواجهه حضوری با متهم اعتراف كرد و گفت: «من از اقوام فرشید - متهم به قتل - هستم. او چند روز قبل از قتل با من تلفنی حرف زد و گفت كه خواستگار دخترش دست‌بردار نیست و برای آنها و دخترشان ایجاد مزاحمت می‌كند. خواست كه از شهرستان به تهران بیایم تا شاید با تنبیه كردن آن مرد بتوانیم به مزاحمت‌هایش پایان دهیم. قبول كردم و آن روز وقتی مرد خواستگار در محل قرار سوار ماشین شد، او را به زور روی صندلی عقب كشاندیم و فرشید دستانش را بست.  من راننده بودم و او را از تهران به خرم‌آباد بردیم. مرد ربوده شده تا آنجا زنده بود. آنها را در محله‌ای در خرم‌آباد پیاده كردم و به خانه‌ام رفتم. دیگر خبری نداشتم تا این‌كه ساعاتی بعد فرشید با من تماس گرفت و به درخواست او به سمت بیابان‌های فرودگاه خرم‌آباد رفتم و آنجا با جسد مرد خواستگار رو‌به‌رو شدم.»
تحقیقات برای رازگشایی از دیگر ابعاد این پرونده ادامه داشت تا این‌كه مردی كه وكالت از خانواده‌ای اهل خرم‌آباد را داشت به شعبه 11 بازپرسی دادسرای جنایی تهران آمد و از فرشید به خاطر دست داشتن در ماجرای ناپدید شدن مدیرعامل یك شركت تعاونی شكایت كرد. او به بازپرس گفت: «پدر موكلم مدیرعامل یك شركت تعاونی در شهر خرم‌آباد بود. 13 ماه پیش با فرشید كه یكی از سهامداران آن تعاونی بود، همكاری داشت كه بعد از مدتی به خاطر مسائل مالی اختلاف پیدا كردند. 16 دی 97 فرشید با پدر موكلم قرار ملاقاتی گذاشت تا اختلافشان را حل كنند، اما بعد از آن جلسه مدیرعامل تعاونی ناپدید شد. فرشید كه از سهامداران تعاونی بود در این 13 ماه از سرنوشت او اظهار بی‌اطلاعی می‌كرد. به اداره پلیس رفتیم و شكایت كردیم، امابه جایی نرسیدیم. چند روز قبل به طور اتفاقی از فرد آشنایی شنیدیم كه فرشید خواستگار دخترش را كشته و زندانی شده است. با توجه به اختلافی كه او با مدیرعامل گمشده داشت، از او شكایت داریم وگمان می‌كنیم كه وی احتمال دارد  مرد گمشده را به قتل رسانده باشد.»
با توجه به شكایت جدید از متهم به قتل، قرار شد ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران از متهم به قتل درباره این پرونده تحقیق كنند.