دست‌مریزاد

تلاش ارزشمند جامعه پزشکی در تلاش برای کنترل کرونا موجب تقدیر صمیمانه رهبر انقلاب و قدردانی مردم ایران شد

دست‌مریزاد

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه در پیامی به جامعه پزشكی و پرستاری با تشكر صمیمانه از وزارت بهداشت و همكاران وزیر، پزشكان، پرستاران و كادرهای درمانی و مجموعه دست‌اندركاران پزشكی كشور در مواجهه و مبارزه با ویروس كرونا خاطرنشان كردند: این زحمات بسیار با‌ارزش، جایگاه جامعه پزشكی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد كه برده است و اجر و ثواب الهی را به‌دنبال
خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن سخنان حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌ا... الرحمن الرحیم. بنده می‌خواهم صمیمانه تشكر كنم از پزشكان و پرستاران و مجموعه‌‌ دست‌اندركاران پزشكی در مواجهه و مبارزه‌‌ با این بیماری‌ای كه اخیرا در كشور به‌وجود آمده. همچنین تشكر كنم از وزارت بهداشت و درمان و مجموعه‌‌ همكاران آقای وزیر بهداشت در این مجموعه به خاطر تلاش‌هایی كه می‌كنند و زحمتی كه می‌كشند. من برنامه‌ امروز را فقط ترتیب دادم برای همین كه این تشكر را بكنم در حضور آقای دكتر مرندی رئیس محترم فرهنگستان علوم پزشكی. دوست داشتم كه این تشكر قلبی خودم را به همه‌ برادران و خواهران محترم پزشك و پرستار و كادرهای درمانی عرض بكنم. ان‌شاءا... كه موفق باشید. كارتان بسیار با ارزش است. هم ارزش جامعه‌ پزشكی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد كه برده، هم مهم‌تر از این، ثواب الهی است كه خدای متعال قطعا به شما اجر خواهد داد و ثواب خواهد داد و امیدواریم كه ان‌شاءا... این كار برجسته و سنگین خیلی هم طولانی نشود و ان‌شاءا... زودتر كلك این ویروس منحوس گرفته بشود ان‌شاءا.... ان‌شاءا... همه‌تان موفق باشید.
والسلام علیكم و رحمه‌ا... و بركاته




نامه تشكر وزیر بهداشت از رهبر انقلاب
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان به دلیل «پیام امیدبخش، پدرانه، مهربانانه و سرشار از صفا» تشكر كرد و افزود كه وفاق و همدلی مردم و خدمتگزاران عرصه سلامت با شعار «كرونا را شكست می‌دهیم» جهانیان را شگفت‌زده خواهد كرد.
متن نامه سعید نمكی، به رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای (دامت بركاته)
مقام معظم رهبری
با سلام و تقدیم احترام
پیام امیدبخش، پدرانه، مهربانانه و سرشار از صفای حضرتعالی، همكاران عزیزم را كه در سراسر كشور، شبانه‌روز و بی‌هراس دل به دریای بلا زده‌اند تا هموطنان نازنین گرفتار در گرداب بیماری نوپدید را برهانند، سراپا شوق و امید و سپاس كرد و خستگی روز و شب‌های نفسگیر و جانكاه را از جسم و جان‌شان زدود و این فرزند كوچك و سرباز خدمتگزارتان را بیش از پیش شرمسار محبت‌های بیكران‌تان کرد.
امسال سربازان و افسران ارشد نظام سلامت با دل زدن به موج سیلاب‌های بهاری و جانفشانی در آنفلوآنزای پاییزی، لحظه‌ای از كنار مردم و بیماران نیازمند دور نشدند و با تلاشی بی‌وقفه در كاهش مرگ و میرها افتخاراتی بی‌بدیل آفریدند كه سازمان‌های بین‌المللی را در اوج تحریم‌های ظالمانه، شگفت‌زده كرد و این بار نیز شیرزنان و بزرگ‌مردان عرصه بهداشت و درمان، جان بر كف می‌روند تا با شكست هرچه زودتر بیماری، افتخاری نو در تاریخ كشور عزیزمان بیافرینند و پیام محبت‌آمیز و دلگرم‌كننده حضرتعالی نفس تازه‌شان بخشید تا آهنگ گام‌های شتابان‌شان تندتر و زمان سلطه‌شان بر عامل بیماری‌زا، كوتاه‌تر شود.
علی‌رغم رنجی كه از رنجوری مردم می‌كشیم، وفاق و همدلی ملی بین همه دستگاه‌های اجرایی، رسانه ملی، نیروهای مسلح، سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم عزیز كشورمان در كنار خدمتگزاران عرصه سلامت با شعار «كرونا را شكست می‌دهیم» جهانیان را شگفت‌زده خواهد كرد.
امروز فرزندان و سربازان حضرتعالی، سفیران مدافعان سلامت در كنار مدافعان حرم و پیروان فرهنگ ایثار و جهاد می‌كوشند تا با لطف پروردگار هرچه زودتر خبر خوش مهار بیماری را به استحضار فرمانده خویش برسانند. ان‌شاءا... دعای خیر حضرتعالی و مردم شریف و مومن در دور شدن بیماری و بلا از جان مردم عزیز سرزمین‌مان و افزایش توان تلاشگران عرصه سلامت كارگشا خواهد بود.
طول عمر با بركت و تندرستی حضرتعالی را از خداوند بزرگ مسألت دارم.
دكتر سعید نمكی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی



مایه مباهات جامعه پزشكی
اكبر تركی
 عضو كمیسیون بهداشت و درمان
طی چندسال گذشته كشور با مشكلات اقتصادی متعددی روبه‌رو بود با این حال با وجود افزایش وسایل پزشكی، قاطبه جامعه پزشكی خدمات خوبی را انجام دادند. آنها در طول هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه و پشت جبهه روحیه فداكارانه خود را نشان دادند. در شرایط كنونی و با گسترش ویروس كرونا و بستری شدن بیماران كه به این ویروس دچار شدند جامعه پزشكی در معرض قطعی ابتلا به این بیماری قرار گرفته اما شبانه‌روز به مردم خدمت می‌كند. افرادی كه با دلایل مختلف می‌خواستند اذهان مردم را نسبت به جامعه پزشكی مخدوش كنند الان خودشان شاهدند كه این كادر پزشكی و پیراپزشكی و پرسنل بیمارستانی در خط اول مبارزه با این ویروس قرار دارند. مقام معظم رهبری هم به صورت اختصاصی این پیام امیدآفرین را خطاب به جامعه پزشكی كشور صادر كردند. پخش این پیام موجب مباهات جامعه پزشكی است و امیدوارم با همبستگی مردم و جامعه پزشكی هرچه زودتر بر این بیماری فائق بیاییم و از این آزمایش سربلند بیرون آییم.



پیامی امیدبخش
محمدحسین قربانی
 عضو كمیسیون بهداشت و درمان
در شرایط بسیار سخت و یك بحران ملی قرار داریم و ویروس كرونا بسیاری از كشورهای دنیا را درگیر كرده است. آنچه در شرایط كنونی حائز اهمیت است تقویت جنبه روحی و روانی جامعه است. در این مساله حاد، تیم تخصصی و سربازان خط مقدم مقابله با این بحران، جامعه پزشكان هستند كه به عنوان سربازان و افسران خط مقدم مقابله با این ویروس مشغول انجام وظیفه هستند. مردم ما طی چند روز اخیر با مشاهده این جان‌فشانی‌ها قدردان محبت جامعه پزشكی بوده و هستند. در شرایطی كه بسیاری از اماكن عمومی و حتی مكان‌های مقدس تعطیل شده‌اند جامعه پزشكی جان خود را در كف دست قرار داده و در جهت درمان مردم می‌كوشد و این مایه خوشحالی است. امیدآفرینی دیگر به‌واسطه پیام پر از مهر و محبت رهبری خطاب به جامعه پزشكی است. این پیام در شرایطی صادر شد كه جامعه پزشكی شامل پزشكان، پیراپزشكان، پرستاران، بهیاران و ... در كنار بیماران در بخش‌‌های خصوصی و دولتی حضور پیدا كردند و به درمان آنها مشغول شدند و این در حالی است كه بخشی از آنان به‌واسطه مواجهه مستقیم با بیماران، جان خود را از دست دادند. امروز جامعه پزشكی نیازمند تقویت روحیه است و نگاه محبت‌آمیزی كه رهبر انقلاب در پیام خودشان داشتند تزریق‌كننده امید به جامعه پزشكان ایران است.




به یاد دوران دفاع مقدس
بشیر خالقی
 عضو كمیسیون بهداشت و درمان
چندی قبل شاهد شكل‌گیری فضای منفی علیه جامعه پزشكی كشور در فضای مجازی بودیم و عده‌ای به خاطر عملکرد تعداد محدودی از پزشكان بحث‌های ناامیدكننده‌ای درباره فعالیت جامعه پزشكی مطرح كردند و این در حالی است كه در هر قشر و صنفی ممكن است برخی مسائل منفی وجود داشته باشد. این در حالی است كه جامعه پزشكی در طول دوره‌های مختلف مانند دوران دفاع مقدس و مقابله با ویروس كرونا در خط اول مبارزه قرار داشته و دارد. حضور در كنار بیماران به جهت مواجهه مستقیم با ویروس كرونا حتی برای جامعه پزشكی هم خطرناك است، اما آنها بی‌ادعا در این خط مقدم حضور پیدا كردند و برای سلامت جامعه جانفشانی می‌كنند. رهبر انقلاب در چنین شرایطی این پیام امیدبخش را برای جامعه پزشكی صادر كردند و این پیام باعث شد باردیگر ارزش‌های جامعه پزشكی مورد توجه قرار گیرد.