هنوز مشخص نیست  كی به ایران می‌آیم

علیرضا جهانبخش در گفت و گو با جام‌جم:

هنوز مشخص نیست كی به ایران می‌آیم

كارلوس كی‌روش، سرمربی سابق ایران هر چند به كلمبیا رفته و درگیر آماده سازی تیمش برای حضور پرقدرت در كوپا آمه ریكاست، ولی همچنان به كشورمان فكر می‌كند. دیگر همه می‌دانند این مربی علاقه نداشت از تیم ملی جدا شود. او حتی منتظر بود فدراسیون فوتبال پیشنهاد تمدید قرارداد را بدهد و برای چهار سال دیگر كنار تیم ملی باشد، ولی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تصمیم گرفتند این كار را نكنند و در عوض سراغ مارك ویلموتس بلژیكی بروند. این مربی هم آمد و حضور ناموفقی در ایران داشت اما در عوض توانست درآمد بسیار زیادی از این سفر كوتاه داشته باشد.
اخیرا علیرضا جهانبخش وینگر راست تیم ملی در انگلیس با كارلوس كی‌روش دیدار كرد. تصاویر این دیدار هم در همه جا منتشر شد. هنوز بازیكنان تیم ملی عرق و تعصب زیادی نسبت به مربی پرتغالی دارند. او در طول 8 سال حضور در تیم ملی كمك زیادی به بازیكنان كرد و از سویی توانست باعث رشد و شكوفایی بازیكنان شود. روزی كه كارلوس به ایران آمد تیم ملی فقط یك لژیونر در اروپا داشت، اما وقتی رفت اكثر بازیكنان ایران لژیونر شده بودند. عملكرد موفق كی‌روش همراه با ایران باعث تعریف و تمجید خیلی از خارجی‌ها شد. در جام جهانی روسیه هم نزدیك بود تیم ملی از مرحله گروهی صعود كند.
علیرضا كه پیش از تولد كی‌روش با او دیدار داشت، در این باره به جام‌جم توضیح می‌دهد: «كارلوس آمده بود تا هم بازی برایتون را ببیند و هم این‌كه بازیكن ملی پوش كلمبیا یعنی ماریو آلزتا را زیر نظر داشته باشد. قبل از بازی برایتون او به من پیام داد و برایم آرزوی موفقیت كرد.»
او درباره چگونگی دیدارشان می‌گوید: «وقتی بازی تمام شد كارلوس به من پیام داد كه خیلی دوست دارد من را ببیند. این چیزی بود كه من هم دوست داشتم اتفاق بیفتد. بنابراین با او قرار گذاشتم و همدیگر را دیدیم و صحبت‌های زیادی كردیم.»
اما كارلوس كی‌روش و علیرضا جهانبخش در این دیدار چه حرف‌هایی رد و بدل كردند؟ «خب اولین جمله‌ای كه آقای كی‌روش گفت این بود كه دلش برای همه در ایران تنگ شده است. او گفت كه همیشه به ایران و بچه‌های تیم ملی فكر می‌كند. ما واقعا رابطه خوبی داشتیم. او در كار خیلی جدی بود ولی همیشه هوای بازیكنان را داشت.»
آیا آنها صحبتی درباره این‌كه روزی دوباره او به ایران بیاید و با تیم ملی كار كند داشتند؟ جهانبخش جواب می‌دهد: «بله، من به كارلوس به شوخی گفتم كه باید دوران مربیگری خودت را در ایران تمام كنی. او هم از این حرف من خیلی خوشحال شد و علاقه زیادی نشان داد در آینده دوباره به كشورمان بیاید و با تیم ملی كار كند. كی‌روش واقعا ایران را دوست داشت و دارد و هنوز با عرق و تعصب درباره تیم ملی صحبت می‌كند. واقعا علاقه‌مند بود كه این اتفاق در آینده دوباره رخ دهد.»
تیم ملی بعد از كی‌روش دوران پر فراز و نشیبی داشت. بعد از حضور ناموفق ویلموتس، حالا اسكوچیچ سرمربی ایران شده است. این مربی هم با علیرضا دیدار و گفت و گو داشت. قرار بود تیم ملی از روز اول فروردین ماه اردوی خود را برای دو بازی هنگ كنگ و كامبوج آغاز كند ولی به دلیل شیوع بیماری كرونا مسابقات فعلا لغو شده است. جهانبخش در پاسخ به این سوال كه مشخص است چه زمانی دوباره به ایران برمی‌گردد می‌گوید: «نه، هنوز مشخص نیست.»