همه چیز را شوخی نگیریم

حرف‌های کرونایی الهه منصوریان، بانوی ووشوكار ایرانی كه عضو تیم چینی است

همه چیز را شوخی نگیریم

 فیلمی كه تقریبا دو هفته پیش الهه منصوریان منتشر كرد واكنش‌های زیادی را به همراه داشت. ملی‌پوش و لژیونر ایرانی ووشو در چین بلافاصله پس از فراگیر شدن این ویروس در این كشور به ایران آمد به گمان این‌كه این ویروس در اینجا وجود ندارد، اما آنچه باعث تعجب این قهرمان كشور شده بود حضور پرتعداد چینی‌ها در ایران آن هم بدون ماسك و تجهیزات بود. همین باعث شد تا منصوریان از این اتفاقات فیلم بگیرد و آن را رسانه‌ای كند. ملی‌پوش ایران به كشور برگشته و به قول خودش تا زمانی كه شرایط به حالت عادی برنگردد از خانه تكان نمی‌خورد. او در ابتدا می‌گوید: «از همان روزی كه شنیدم كرونا در چین پخش و فراگیر شده است تصمیم گرفتم به ایران برگردم. راستش را بخواهید خیلی ترسیده بودم. یك بلیت هواپیمایی ماهان گرفتم و برگشتم.»
او از فیلمی كه منتشر كرده حرف می‌زند و می‌گوید: «خب من فاجعه را در چین دیده بودم. اصلا فكرش را نمی‌كردم این همه چینی آن هم بدون امكانات در راه ایران باشند. همان لحظه كه وارد هواپیما شدم ترسیدم. حتی به مهماندار هم گفتم، ولی خب بلیت داشتند و سوار شده بودند. عجیب‌تر این‌كه وقتی به تهران رسیدیم نه تستی از ما گرفتند و نه چیزی. فقط یك دستگاه تب‌سنج بود و همان تست ساده. می‌خواهم بگویم یك نفر نبود به چینی بگوید: «آقا حداقل ماسك بزن.»
منصوریان با بیان این‌كه اصلا فكرش را نمی‌كرد این ویروس در ایران هم فراگیر شود ادامه داد: «الان اینجا هم كه هستیم می‌ترسم. از مردم می‌خواهم كه شرایط بهداشتی را خیلی رعایت كنند. من خودم وقتی آمدم رفتم كیش و 14 روز خودم را قرنطینه كردم. می‌ترسیدم كه ویروس را گرفته باشم و خدای ناكرده به خانواده‌ام منتقل كنم. این ویروس در چین دارد كاهشی می‌شود و فقط یك دلیل مهم دارد، همكاری مردم. آنها از خانه‌هایشان خارج نمی‌شوند، نكات بهداشتی را رعایت می‌كنند و... اینجا متاسفانه خیلی‌ها گوش به حرف‌های مسؤولان نمی‌دهند.»
از ملی‌پوش ایران سؤال كردیم كه ماندنت در ایران باعث نمی‌شود كه قراردادت با تیم چینی مشكل‌ساز شود كه او این واكنش را نشان داد: «در هر صورت من ابتدا هم گفتم كه ترسیده بودم. ضمن این كه سلامتی‌ام از هر چیزی بیشتر اهمیت دارد. مسؤولان تیم هم تهدید كردند به كمیته انضباطی شكایت می‌كنند و... در نهایت با مدیر باشگاه حرف زدم. به او توضیحات لازم را دادم و ایشان با مرخصی بنده موافقت كردند. تا زمانی كه اوضاع به حالت طبیعی برگردد در ایران می‌مانم. چون فعلا لیگ چین به خاطر شیوع ویروس كرونا تعطیل است و من مرخصی دارم.»
منصوریان در پایان با بیان این‌كه كرونا فعلا همه مسابقات در چین و سایر كشورها را لغو كرده ادامه داد: «این طور كه شنیده‌ام تا فرا رسیدن فصل گرما كه همان خرداد خودمان می‌شود مسابقات در چین تعطیل است. اما اوضاع ایران اصلا خوب نیست. امیدوارم شرایط طوری نشود كه هموطنان ما آسیبی ببینند. من از هر تصمیم درست و قاطعی حمایت می‌كنم. مسابقات ورزشی را می‌شود در آینده هم برگزار كرد. نباید همه چیز را به شوخی گرفت. امیدوارم همه در كنار هم كمك كنیم تا این ویروس لعنتی ریشه‌كن شود.»