لغو قطعی بازی‌های تیم‌ملی

لغو قطعی بازی‌های تیم‌ملی

سرانجام فیفا تصمیم گرفت 4 بازی تیم ملی در مرحله برگشت دور اول مقدماتی جام جهانی را لغو كند. قرار بود تیم ملی در فروردین دو بازی با هنگ‌كنگ و كامبوج و دو بازی هم با بحرین و عراق انجام دهد. فیفا اما اعلام كرد با توجه به شیوع بیماری كرونا، خبری از برگزاری این مسابقات نخواهد بود.
روز گذشته سهیل مهدی رئیس كمیته مسابقات سازمان لیگ رسما این خبر را تائید كرد و پرده از لغو مسابقات برداشت. او ابتدا در این باره توضیح داد: «جلسه‌ای در فیفا بود و خوشبختانه تا جام جهانی فرصت داریم. به همین خاطر ترجیح دادند نزدیك این بحث نشوند كه در كل دنیا فراگیر است و به این سمت رفتند كه ریسك را كمتر كنند و بازی‌ها لغو شود.» او اضافه می‌كند: «هر 4 بازی ایران در فروردین و خردادماه به طور قطعی لغو شده است. احتمالا در شهریور و مهر ماه برگزار خواهد شد. تاكید داشتیم این روند حفظ شود. به واسطه این‌كه شرایط میزبانی ما هست و بحث حضور هواداران را داریم و بازی بحرین و عراق هم مهم است و خواستیم این ترتیب حفظ شود.»
بدین ترتیب تمام برنامه‌های تیم ملی هم كنسل می‌شود. قرار بود ایران از ابتدای فروردین 99 استارت كار را بزند ولی حالا اردو تعطیل شده و بازیكنان در شهریورماه 99 گرد هم جمع می‌شوند تا اردوی خود را برگزار كنند. رقابت‌های لیگ برتر هم قرار است از چهاردهم فروردین برگزار شود. سهیل مهدی همچنین درباره رقابت‌های لیگ قهرمانان و زمان برگزاری این مسابقات هم توضیح داد: «لیگ قهرمانان در غرب آسیا به دو گروه تقسیم شده اند ما وقطر و ایران و عراق با هم هم اندیشی كردند. جلسه تصمیم گیری نبود و هم اندیشی بود نمایندگان ما به خوبی ارائه اطلاعات كردند و یكی دو سناریو مطرح شد. قطر چون درگیر مسابقات دیگری است درخواست داشت مسابقات به صورت متمركز در یك كشور برگزار شود اما این موضوع برای ما قابل قبول نبود چون ما همه بازی‌های رفت را خارج از خانه انجام داده بودیم و انتظار داشتیم بازی‌های برگشت در خانه باشد. در آن جلسه ارائه اطلاعات شد كه با هم همپوشانی نداشتند و به جلسه امارات موكول شد و آنجا هم اطلاعاتی رد و بدل شده و خروجی جلسه باید در قالب ایمیل ارسال شود. به نظر می‌آید خروجی‌ها به این شكل باشد كه حذفی به سمت شهریور ماه برود. ممكن است ما بتوانیم مقدماتی را مرداد ماه انجام بدهیم و شهریور و مهر ماه مراحل اصلی را انجام بدهیم.»