ضربه‌ای در شان حاج‌قاسم

ضربه‌ای در شان حاج‌قاسم

یدا... جوانی معاون سیاسی سپاه


 اقدام بزدلانه آمریكا در به‌شهادت‌رساندن سردار سلیمانی جنایت بزرگی بود كه حتی در گزارش سازمان‌ملل، این كار تقبیح و عمل غیرقانونی عنوان می‌شود. طبیعی است وقتی سردار سلیمانی به‌عنوان پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه شناخته می‌شود و مجاهدت‌های ایشان یكی از بزرگ‌ترین خطرها از سر بشریت را كه داعش است دفع می‌كند در این شرایط آمریكا با ادعای این‌كه سردار سلیمانی اقدامات تروریستی انجام می‌دهد دست به ترور ایشان می‌زند.
به همین دلیل نباید گذاشت هیچ‌وقت این جنایت آمریكا فراموش شود و مقامات آمریكایی با دروغ‌بافی از زیر بار مسؤولیت جنایات‌شان فرار كنند. نكته دوم این‌كه سردار سلیمانی، قهرمان ملی و سرمایه ملی ایرانیان است و اقدام آمریكا در به‌شهادت‌رساندن ایشان اقدام علیه ملت ایران و مقاومت است، زیرا امروز بسیاری از ملت‌ها سردار سلیمانی را به دلیل تلاش‌هایی كه برای ایجاد امنیت منطقه‌ای داشت متعلق به خود می‌دانند. در چنین فضایی، رهبری بحث انتقام سخت را مطرح كردند و به این ترتیب پس از شهادت سردار سلیمانی اقدام ما موشك‌باران پایگاه عین‌الاسد بود كه رهبری از آن به‌عنوان سیلی یاد كردند. این‌كه رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با نخست‌وزیر عراق به شهادت سردار سلیمانی اشاره و تاكید می‌كنند كه این موضوع فراموش نخواهد شد و ضربه متقابل زده‌خواهدشد و چگونگی این ضربه متقابل شاید برای خیلی‌ها سوال باشد.
رهبری در همان اولین موضع‌گیری‌شان بعد از موشك‌باران عین‌الاسد فرمودند یك سیلی به آمریكا زده‌شد، اما این سیلی كجا و آن انتقام سخت كجا.
لذا از بیان رهبری می‌توان دریافت كرد ضربه متقابل باید در تراز این شهید باشد و آن تاوان سنگینی است كه آمریكا باید در مجموعه‌ای از حوزه‌ها بدهد. صرفا ضربه متقابل، نظامی نخواهد بود بلكه باید آمریكا منتظر مجموعه‌ای از اقدامات باشد كه در كنار هم ضربه متقابل ایران را تشكیل خواهند داد.
 در این راستا می‌توان هدف و نتیجه را مورد اشاره قرار داد كه نتیجه نهایی انتقام سخت، خروج آمریكا از منطقه خواهد بود، چراكه هدف همه شرارت‌های آمریكا ازجمله شرارت بزرگ یعنی شهادت سردار سلیمانی و همراهان‌شان این بود كه از این طریق سلطه خود را به منطقه برگردانند و حضورشان را در این منطقه تثبیت كنند. طبیعی است مهم‌ترین نتیجه انتقام سخت باید خروج آمریكا از منطقه باشد كه در این مسیر در حال حركت به جلو هستیم. قطعا برای این‌كه شاهد این اتفاق باشیم آمریكا باید در حوزه‌های مختلف تحت فشار قرار گیرد و این تحت‌فشار قرار گرفتن، ابزارها و عناصر خود را نیاز دارد كه هركدام از آنها به اقتضای خود انجام خواهد شد.