آمریکا، حامی همیشگی منافقین

آمریکا، حامی همیشگی منافقین

دکتر علی فهیم دانش کارشناس رسانه و حقوق بین‌الملل

    32 سال پیش، شاهد حماسه عملیات مرصاد و مجاهدات سردار سرافراز سپاه اسلام، امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی و نمایش انسجام، وحدت، یکپارچگی مردم، رشادت، ایثار و مجاهدت در مبارزه با منافقین توسط رزمندگان اسلام در کسوت ارتشی، پاسدار و بسیجی بودیم. در واکاوی ابعاد نیمه پنهان عملیات منافقین، باید اذعان کرد تجاوز گروهک نفاق به ایران اسلامی، بخشی از راهبرد براندازی نظام توسط ایالات متحده محسوب می‌شود. واشنگتن، مدرن‌ترین تجهیزات و ادوات نظامی را در اختیار منافقین برای عملیات قرار داده بود و در آستانه عملیات، تعدادی از نمایندگان کنگره و سناتور‌ها اکیدا به وزیر خارجه آمریکا توصیه کردند از سازمان منافقین مستقر در عراق، حداکثر استفاده را برای سرنگونی دولت تهران بکند. سناتور دایملی، یک هفته پس از این توصیه در جمع تظاهرکنندگان اعضای سازمان منافقین در واشنگتن شرکت کرده و باتاکید بر ادامه تلاش، به منافقین اطمینان داد با کمی صبر و کوشش بیشتر، به‌زودی از مهران تا تهران رژه خواهیم رفت. نقش آمریکا در این عملیات غیرقابل انکار است. عملیات منافقین سه روز بعد از این‌که یک عضو ارشد مرکزیت سازمان پس از نشستی با حضور رجوی و دو نفر از افسران ارشد دایره استخبارات ارتش عراق، از بغداد به واشنگتن رفت و بعد از شرکت در جلسه خصوصی یکی از کمیسیون‌های کنگره‌ آمریکا به عراق بازگشت، آغاز شد.
دلیل اصلی حمایت آمریکا از منافقین در تجاوز به ایران و دست به دامن آنها شدن، احساس حقارت واشنگتن در ناکامی شکست و به زانو درآوردن ایران اسلامی با وجود تحریم‌ها و حتی تجاوز نظامی مستقیم و حمله به هواپیمای مسافربری بود. حقارتی که هنوز هم با هدایت هوشمندانه رهبری و ایستادگی مردم ایران پابرجاست و موجب شده منافقین ـ مهره سوخته اروپا و آمریکا ـ برای فشار به ایران و تخریب جایگاه و موقعیت ایران و ایرانی، در راستای اهداف اروپا و آمریکا در خاک آنها دست به توطئه‌های تروریستی برای فشار بر ایران اسلامی بزنند؛ از جمله سناریوسازی پرونده کذب و دروغین، داشتن نقشه برای بمبگذاری در گردهمایی منافقین در فرانسه و پیاده‌‌سازی سناریوی منافقین، موساد و سیا.
اقدامات گروهک نفاق در داخل کشور همچنان علیه مردم و انقلاب ادامه دارد. روابط منافقین با رژیم صهیونیستی بسیار گسترده و عمیق است. این گروهک تقریبا در تمامی عملیات اطلاعاتی تل‌آویو علیه ایران دخیل بوده و همچنین درحوزه‌های جاسوسی، جمع آوری اطلاعات و عملیات، جزو شرکای مهم سیا در اقدامات آنها علیه مردم ایران است. از نمونه‌های همکاری سه جانبه، نقش منافقین در ترور دانشمندان هسته‌ای جنایتی که توسط موساد با اطلاع واشنگتن و همکاری منافقین رخ داد (پایگاه خبری آی‌آر‌آی‌سنتر ـ ۲۸ نوامبر۲۰۱۰) است، در راستای تحقق راهبردهای تعریف شده آمریکایی‌ها، عناصر نفاق در فضای مجازی نیز مأموریت سیاه‌نمایی از جامعه، القای حس ناامیدی و ناتوانی به جامعه و حتی پمپاژ حس ناکامی به جامعه را دارند. گروهک، ماموریت ورود به عرصه ناآرامی‌ها و اعتراضات (اقتصادی، اجتماعی، قضایی و سیاسی)و به‌کارگیری همه توان برای تبدیل اعتراض به آشوب و درگیری را دارد؛ حکایتی که متاسفانه برخی کاربران ناآگاهانه بازی خورده و ...
ایالات متحده و اروپا برای فشار بر ایران، گروهک تروریستی‌ای که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را  کشته و سال‌ها در لیست سیاه قرار داشته را از فهرست تروریستی خارج کرده و نیروی رسمی یک کشور دارای حاکمیت را تروریستی می‌خواند و به صورتی که ناقض قواعد متعدد حقوق بین‌الملل است اقدام به شهادت رساندن سردار صلح، حاج قاسم سلیمانی می‌کند.
ایالات متحده ادعای مبارزه با تروریسم رادارد، اما در آمریکا فرقه رجوی که انواع ارتکاب جرایم سبوعانه را در کارنامه خود دارد، آزادانه فعالیت می‌کند، در پولشویی نقش دارد و مصادیق مجرمانه تامین مالی تروریسم را مرتکب می‌شود. همچنین در سطوح مختلف لابیگری ومبالغ هنگفتی را به سمت مقام‌های پرنفوذ سابق و .... هدایت می‌کند.
ایالات متحده، مسؤول اقدامات گروهک منافقین است؛ جنایاتی که گروهک طی سال‌های گذشته علیه مردم ایران و عراق انجام داده‌، به‌خصوص از وقتی فرقه منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا با هزینه‌ای چندمیلیون دلاری خارج شده است. علاوه بر این‌که تاکید داریم آمریکا باید تروریسم اقتصادی علیه ایران را متوقف کند، ضرورت دارد یادآور شد ایالات متحده باید به استانداردهای دوگانه، نقض و بی‌اعتنایی به تعهدات جهانی و نیز دوجانبه خود در مبارزه به تروریسم خاتمه دهد و چنانچه در بیانیه الجزایر 1981 نیز متعهد شده از هر اقدامی که مصداق مداخله در امور داخلی ایران است، اکیدا اجتناب کند.