50 قسم برای اثبات یك جنایت

50 قسم برای اثبات یك جنایت

پرونده قتل مردی در اتوبان آزادگان، با قسم 50نفر از بستگان مقتول برای اثبات جنایت توسط تنها متهم پرونده وارد مرحله صدور حكم شد.



به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از سال 96 و پس از گزارش قتل مردی در اتوبان آزادگان در دستور كار تیم جنایی تهران قرار گرفت. بررسی‌ها نشان داد، این مرد با شلیك گلوله به قتل رسیده است. پسر‌عمه مقتول كه در محل جنایت حضور داشت، در جریان تحقیقات گفت: روز حادثه همراه رامین و پسر پنج ساله‌اش به اینجا آمدیم. او با مردی قرار داشت. وقتی به محل قرار رسیدیم، مردی از ماشین پیاده شد و به سمت رامین شلیك كرد و گریخت.
در ادامه متهم به نام یاسر شناسایی و دستگیر شد. او در جریان تحقیقات منكر قتل عمد شد، اما با تكمیل تحقیقات پرونده با صدور كیفرخواست به اتهام قتل عمدی به دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. متهم در شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران پای میز محاكمه قرار گرفت.
در ابتدای جلسه اولیای‌دم برای قاتل در‌خواست قصاص كردند. سپس شاهد ماجرا به تكرار حرف‌های قبلی خود پرداخت و گفت: رامین اسلحه‌ای نداشت و یاسر با اسلحه به او شلیك كرد.
وقتی نوبت به یاسر رسید، اتهام قتل عمدی را رد كرد و گفت: اسلحه متعلق به من نبود، متعلق به خود رامین بود. او روی من اسلحه كشید و خواست من را بكشد. من قصد داشتم سلاح را از او بگیرم. می‌خواستم كاری كنم كه شلیك نكند و در كش‌وقوسی كه با هم داشتیم و من سعی می‌كردم لوله اسلحه به سمت پایین باشد تا كسی آسیب نبیند، یك‌باره گلوله شلیك و رامین زخمی شد.
در ادامه، قضات این پرونده را از موارد لوث تشخیص دادند و قرار شد اولیای‌دم 50 نفر از بستگان خود را برای قسم خوردن به دادگاه بیاورند. اولیای‌دم هم پس از این تصمیم، در دو روز 50 نفر را به دادگاه آورده و آنها قسم خوردند كه قتل توسط یاسر انجام شده‌است.
بعد از مراسم قسامه، قضات شعبه 10 دادگاه كیفری استان تهران برای صدور رای وارد شور شدند.