کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث


یكی از پرسنل وظیفه كه در هنگ مرزی سردشت، خدمت می‌كرد هنگام انجام وظیفه و حراست از مرز به شهادت رسید. ساسان امیرخانی، مرزبانی بود كه برای گشت و كمین و پایش نوار مرزی با قاچاقچیان درگیر شده بود كه در این حادثه زخمی و در ادامه به شهادت رسید.
سه واحد مسكونی بر اثر انفجار در ساوه تخریب و زنی در این حادثه فوت شد. این حادثه در خیابان ارشاد هفده ساوه رخ داد. در بررسی‌های اولیه معلوم شد كه انفجار صورت گرفته منجر به تخریب سه واحد مسكونی شامل یك واحد دو طبقه و دو واحد دیگر شده است. همچنین بر اثر این انفجار دیوار مدرسه مجاور واحدهای مسكونی نیز تخریب و شیشه‌های واحدهای مسكونی مجاور نیز شكسته بود. زن 50 ساله در این انفجار دچار مصدومیت شده و فوت كرد. پنج نفر مصدوم را كه دو نفرشان زن بودند از زیر آوار ساختمان بیرون آوردند. دو نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند و  سه نفر دیگر هم سرپایی درمان شدند.
اعضای بدن دختر ۱۷ ساله مشهدی كه مرگ مغزی شده بود به شش بیمار اهدا و زندگی بخشید. این دخترنوجوان كه رویا نام داشت، دچار مرگ مغزی شده  و در بیمارستان منتصریه مشهد بستری بود كه مرگ مغزی‌اش تایید شد. اعضای بدن او در اقدامی خداپسندانه، به شش بیمار اهدا شد و به آنها زندگی بخشید.
 انفجار كوره در یك شركت ریخته‌گری در شمس‌آباد یك  كشته و پنج مصدوم برجای گذاشت. این حادثه در یك شركت ریخته‌گری در شهرك صنعتی شمس‌آباد در حالی رخ داد كه یكی از كوره‌ها منفجر شد. یكی از كارگران در این حادثه انفجار فوت شد و پنج كارگر نیز مصدوم و راهی بیمارستان شدند كه حال یكی از آنها وخیم است.
 سخنگوی اورژانس کشور از فوت ٣ نفر درپى مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کمالشهر خبر داد.
ظهر ديروز ١٩ مهرماه، حدود ساعت 13 و 53دقیقه گزارش مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کمالشهر استان البرز به سامانه ١١٥ اعلام و بلافاصله نیرو هاى اورژانس به محل اعزام شدند.
درپى این حادثه ٣ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.