بازداشت 5 مقصر ریزش مرگبار ساختمان در محله فلاح

بازداشت 5 مقصر ریزش مرگبار ساختمان در محله فلاح

پنج نفر از مقصران حادثه ریزش مرگبار ساختمان بیمارستان زنان و زایمان در حال احداث در محله فلاح بازجویی و روانه زندان شدند.
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، صبح جمعه، هفدهم مهر امسال ساختمان‌های اطراف محل گودبرداری برای بیمارستان زنان و زایمان خصوصی در خیابان فلاح تهران ریزش كرد و باعث مرگ دو برادر نگهبان زیر آوار شد. اجساد آنها بامداد شنبه نوزدهم مهر پیدا و با دستور بازپرس ساسان غلامی، كشیك قتل دادسرای جنایی تهران به پزشكی قانونی منتقل شد. هیات سه نفره كارشناسان رسمی دادگستری بعد از بررسی محل حادثه، مالك پروژه، مهندس ناظر، مدیر پروژه و مدیر خاكبرداری و مدیر خرید پروژه را به دلیل عدم رعایت نظامات دولتی در ساخت بنا كه منجر به مرگ دو نگهبان شده بود مقصر دانستند. متهمان دیروز در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران بازجویی شدند.10 خانواده كه خانه و مغازه‌هایشان تخریب شده بود نیز در آنجا حاضر و شكایت كردند.
 مرد پزشك عمومی كه مالك پروژه احداث ساختمان بیمارستان زنان و زایمان بود به بازپرس جنایی گفت: از چهارده ماه پیش چند ساختمان قدیمی و سه خانه دیگر را برای تجمیع خریدیم و تخریب كردیم و قرار شد در زمین حدود 1000 متری، بیمارستان 64 تخته خوابی بنا شود. ما مجوزهای لازم برای احداث را از وزارت بهداشت و شهرداری داشتیم. برای استحكام‌های بنا 9 شمع 20متری در مكان‌های مناسب نصب و برای اطمینان از دو نقشه‌بردار ساختمان استفاده كردیم.
این در حالی است كه تحقیقات نشان داد شهرداری در اردیبهشت امسال، اخطارهایی در ارتباط با نا‌ایمن بودن بنای ساختمان و پر‌خطر بودن و توقف پروژه را داده بود. با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران، قرار شد هیات سه نفره از جمله كارشناس بررسی مقررات ایمنی ساختمان، كارشناس روابط كاروكارگر و كارشناس حوادث ناشی از كار میزان قصور متهمان را مشخص كنند. علاوه بر آن 16 دستور قضایی از جمله بازبینی دوربین‌های مداربسته كه صحنه حادثه را ثبت كرده بودند، بررسی مجوزها و اخطارهای شهرداری و... اجرا شود.
علی عموی دو قربانی حادثه به جام‌جم گفت: امیر 30 ساله و حسین 18ساله دو پسران برادرم بودند و از چهارده ماه پیش در ساختمان محل احداث بیمارستان كه خانه‌شان در مجاورت آن بود، كار می‌كردند. ساعت 9صبح جمعه از طریق دوستانم متوجه حادثه شدم به آنجا رفتم كه دیدم ساختمان محل احداث بیمارستان و دو ساختمان سه و چهار طبقه كه زیرشان مغازه بود تخریب شده و دو برادرزاده‌ام زیر آوار مانده‌اند. یكی از همسایه‌ها می‌گفت برادرزاده‌ام امیر و برادرش با خواست سازنده وارد محل گودبرداری شده بودند كه اگر وسایلی جامانده از آنجا خارج كنند.