ماراتن طرفداران ترامپ در واشنگتن

صدها نفر از طرفداران ترامپ به خیابان‌های واشنگتن آمدند تا نسبت به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعتراض کنند

ماراتن طرفداران ترامپ در واشنگتن

 صدها نفر از طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در واشنگتن، در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 و آنچه تقلب در انتخابات می‌خواندند دست به اعتراض زدند. هواداران ترامپ که برخی از آنها سلاح حمل می‌کردند، با پلاکاردهایی مانند «تقلب در انتخابات را متوقف کنید» و « ترامپ 4 سال دیگر در قدرت می‌ماند» ، نتایج اعلام شده در ایالاتی مانند جورجیا ، پنسیلوانیا و ویسکانسین را به چالش کشیدند.
آن‌طور که رویترز گزارش داده است، در مقابل، مخالفان ترامپ با تجمع در برخی نقاط شعارهایی را در مخالفت با رئیس‌جمهور آمریکا و در حمایت از بایدن سر می دادند. آنها پلاکاردهایی را  نیز با جملات  ما رای دادیم و ترامپ را اخراج کردیم و  ترامپ دیگر رئیس‌جمهور نیست، حمل می‌کردند. پلیس در سراسر تجمع حضوری گسترده داشت و بنابر اعلام رسانه‌های غربی، نیروهای گارد ملی و پلیس مخفی آمریکا نیز در سراسر مسیر تظاهرات ( خصوصا در  خیابان‌های منتهی به مرکز  واشنگتن) حضور داشتند.
رسانه‌ها تاکید کرده‌اند در میان هواداران ترامپ، بسیاری از ملی‌گرایان افراطی با شمایل مخصوص به خود و با پرچم‌های آمریکا حضور داشتند. همچنین برخی نظامیان بازنشسته آمریکایی و جوانانی که به صورت نمادین لباس‌های نظامی به تن کرده بودند، در این تجمع حضوری پررنگ داشتند. برگزار‌کنندگان تجمع دیشب ( به وقت ایران )، نام این  راهپیمایی  را  MAGA  Million   نام نهاده بودند. MAGA مخفف شعار مبارزات انتخاباتی ترامپ است «‌آمریکا را دوباره بزرگ بسازد».
ترامپ نیز در این تظاهرات، در میان هواداران خود ظاهر شد. روزنامه گاردین گزارش داده است  که وی ساعت 10 صبح (‌به وقت واشنگتن) با پوشیدن کلاه قرمز وکت و شلوار آبی در ضلع جنوبی میدان آزادی واشنگتن ظاهر شد. او روزنامه‌ای نیز در دست داشت! ترامپ وارد لیموزین ریاست‌جمهوری شد و اتومبیل به سوی خیابان پنسیلوانیا حرکت کرد. ترامپ با تشویق صدها نفر که در دو طرف خیابان پنسیلوانیا ایستاده بودند و شعار دزدی در انتخابات را متوقف کنید رو‌به‌رو شد. عده‌ای از زنان طرفدار ترامپ نیز در این تظاهرات شرکت کرده و پلاکاردی بزرگ  با مضمون  رای زنان آمریکا برای ترامپ است  در دست داشتند. اتومبیل حامل ترامپ از هتل معروف ویلارد  عبور و  دور میدان آزادی واشنگتن حرکت کرد. برخی طرفداران ترامپ با هیجان پشت خودروی وی می‌دویدند و شعار آمریکا، آمریکا سر می‌دادند. عده ای دیگر نیز می‌گفتند: ما چهار سال دیگر ترامپ را می‌خواهیم.