مرور و عبور

مرور و عبور

«باران» راهی اسکار شد
10کارشناس سینمای ایران از میان 10فیلم مایل به شرکت در بخش فیلم‌های خارجی اسکار، فیلم «باران» ساخته مجید مجیدی را انتخاب کردند. در جلسه‌ای که دوشنبه در محل فرهنگسرای هنر برگزار شد همه اعضای حاضر در جلسه به اتفاق آرا و بدون هیچ رای ممتنعی این فیلم را شایسته حضور در مراسم اسکار دانستند. دلیل این انتخاب عمیق‌تربودن فیلم باران نسبت به دیگر آثار بود. از دیگر فیلم‌هایی که نامزد حضور در مراسم اسکار بودند می‌توان به فیلم‌های زیر پوست‌شهر، بوی‌کافور عطریاس، مریم‌مقدس، نیمه‌پنهان و زیر نور ماه اشاره کرد.(صفحه3)




«دیگران» صدرنشین جدول فروش
«دیگران» فیلم ترسناکی که نیکول کیدمن در آن نقش اصلی را بازی می‌کند برای دومین هفته متوالی صدرنشین جدول هفتگی فروش فیلم‌های انگلستان شد. این فیلم در هفته‌اول نمایش حدود یک میلیون پوند فروخته و قصه فیلم در دوران جنگ‌جهانی‌دوم رخ می‌دهد و داستان مادر مطلقه‌ای را تعریف می‌‌کند که با دو فرزندش در یک خانه جن‌زده زندگی می‌کند.(صفحه3)



توقف ساخت آزاد‌راه شمال
وزیر راه‌وترابری از تجدیدنظر در عملیات اجرایی آزاد‌راه تهران‌-شمال خبر داد. مهندس احمد خرم با اشاره به تلاش‌های وزارت راه‌وترابری در زمینه اتخاذ یک تصمیم جدید در زمینه تداوم عملیات ساخت این آزادراه را به یکی دو ماه آینده موکول کرد. وی افزود: با توجه به موقعیت فعلی پروژه و فعال‌بودن 25کیلومتر انتهایی این جاده بازنگری‌های صورت‌گرفته مربوط به قسمت‌های میانی و ابتدایی آن خواهد بود.(صفحه4)




نظر فیگو درباره بکام
لوئیز فیگو، ستاره تیم‌ملی پرتغال و تیم رئال مادرید مدعی شد دیوید بکام به اندازه کافی شایسته دریافت توپ طلایی فوتبال اروپا نیست. فیگو گفت: بکام حتی بهترین بازیکن منچستر یونایتد نیست. فیگو که عنوان مردسال فوتبال اروپا را در اختیار دارد امسال هم در فهرست 50بازیکن برتر این قاره برای کسب توپ‌طلایی فوتبال اروپا قرار گرفته است. نام بکام نیز در این فهرست دیده می‌شود. فیگو همچنین گفته اگر من حق انتخاب یک بازیکن از منچستر یونایتد را داشتم رایان گیگز را انتخاب می‌کردم او برتر از بکام است.(صفحه15)




کار سلمانی‌های افغان، سکه شد
سلمانی و آرایشگری درحال‌حاضر یکی از مشاغل پولساز در افغانستان است. از دو روز قبل که خروج طالبان از شهرهای کابل، مزارشریف،‌ هرات و شهرهای دیگر آغاز شد مردان افغانستان برای کوتاه‌کردن ریش‌های خود به دکان‌های سلمانی یورش برده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان حکم طالبان برای بلندشدن ریش باعث شده بود که سلمانی‌ها تعطیل یا بسیار کم‌کار شوند اما الان شرایط تغییر کرده است. یک سلمانی به خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: وقت نداریم غذا بخوریم یا به کارهای ضروری خود برسیم. سرمان آنقدر شلوغ است که انگار مغازه قصابی هستیم و گوشت‌مجانی توزیع می‌کنیم.(صفحه14)