آن سوی مرزها

آن سوی مرزها

قتل مادر به دستور ارواح
چند روز پیش و حوالی ساعت پنج بعدازظهر با اداره آتش‌نشانی نیو‌ماتمور در ویرجینیای غربی تماس گرفته شد تا آتش‌سوزی گسترده در یکی از خانه‌های این شهر گزارش داده شود. آتش‌سوزی در خانه خانمی به دایان گور بود. براساس گفته شاهدان، چند ساعت قبل پسر این خانم به نام لیونل در حالی که تمام لباس‌هایش غرق در خون بود، از خانه خارج شد و با صدای بلند فریاد می‌زد: «از سر راهم کنار بروید وگرنه قربانی بعدی شما خواهید بود. او به‌سرعت سوار ماشین شد و از محل فرار کرد.»
بدین ترتیب، علاوه‌بر نیروهای آتش‌نشانی، نیروهای پلیس نیز به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌نشان‌ها بعد از مهار آتش به طبقه دوم رفتند و با جسد بی‌جان خانم گور رو‌به‌رو شدند. براساس گزارش پزشکی‌قانونی، گلوی این خانم 60 ساله بریده شده بود و بخش‌های زیادی از بدنش نیز در آتش سوخته بود. لیونل بعد از تعقیب و گریزی چندساعته با نیروهای پلیس و آسیب زدن به دو ماشین آنها، دستگیر شد.
در اداره پلیس او دلیل این جنایت را فاش کرد. او گفت که از چند روز پیش ارواح به او می‌گفتند که مادرش تحت سیطره شیاطین قرار گرفته و باید او را نجات داد. لیونل گفته بعد از چند روز تصمیم گرفت این کار را انجام دهد تا مادرش نجات پیدا کند. این مرد حدودا 30 ساله که در حال حاضر در زندان است، پیش از این نیز به دلیل آدم‌ربایی دستگیر شده بود.
حبس ابد برای مرد کودک‌‌کش
پرونده قتل یک کودک دوساله در ایالت جورجیای آمریکا با صدور حکم نهایی برای قاتلش، بسته شد. برای بررسی این پرونده باید به ماه ژوئن سال 2018 بازگشت. در آن زمان با پلیس منطقه لاورنز کانتی تماس گرفته شد تا خبر یک جنایت اطلاع داده شود. وقتی نیروهای پلیس به محل حادثه رسیدند، با جسد بی‌جان کودکی به نام برانتلی اسمیت رو‌به‌رو شدند.
بنا به گفته پلیس، اثرات ضرب و جرح شدید روی بدن این پسر خردسال دیده می‌شد. گزارش پزشکی‌قانونی در ادامه به این مساله هولناک نیز اشاره کرد که اثرات تجاوز در بدن این کودک مشاهده شده بود. بعد از چند ساعت، جسیکا اسمیت، مادر این پسربچه به نیروهای پلیس گفت که نامزدش رایان لوپر این جنایت را انجام داده است. جسیکا به نیروهای پلیس گفت که در شب حادثه، زمان شیفت کاری‌اش در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بود و رایان در کنار سه پسرش بوده است. بعد از چند روز، رایان در یکی از شهرهای اطراف دستگیر شد و در ادامه به این جنایت اعتراف کرد. او گفت که آن شب برانتلی را به‌شدت کتک زده بود و در آخر هم سرش را با شدت به دیوار کوبیده بود. در ادامه نیروهای پلیس متوجه شدند برایان حدود دو هفته این خشونت‌ها را انجام می‌داده و جسیکا هیچ گزارشی در این‌باره به نیروهای پلیس نداده بود. بالاخره بعد از گذشت سه سال، دادگاه ایالتی برایان را به حبس ابد محکوم کرد. پرونده جسیکا هنوز به اتهام بی‌توجهی در نگهداری از کودکان در دادگاه ایالتی باز است.