خاطره سیدمحمود دعایی از دیدار طاهره صفارزاده با امام (ره)

خاطره سیدمحمود دعایی از دیدار طاهره صفارزاده با امام (ره)


همزمان با سالروز تولد زنده‌یاد طاهره صفارزاده، قرآن‌پژوه و شاعر، آیین نکوداشت این هنرمند پنجشنبه ۲۷ آبان در مرکز حکمت و فلسفه ایران برگزار شد.
به گزارش جام‌جم، در این مراسم، سیدعباس دعایی مدیر جایزه‌ «آینه‌دار دوران» با اشاره به رونمایی پوستر این دوره از جایزه با عنوان از باستانی پاریزی تا خواجوی کرمانی گفت: با هماهنگی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران نمایش آثار هنرمندان برگزیده از ۴ دی ، زادروز استادباستانی پاریزی، در تالار آینه آغاز می‌شود و همزمان آیین افتتاحیه در باغ موزه نگارستان خواهدبود و اختتامیه نیز ۱۷ دی مصادف با روز خواجوی کرمانی در تالاروحدت برگزار می‌شود. برای نکوداشت مقام خواجوی کرمانی نیز برنامه‌ای داریم که در قالب جشنواره‌ای موسیقایی که با مشارکت خانه‌هنرمندان ایران انجام می‌شود.
در ادامه مراسم اثری از اسرافیل شیرچی، هنرمند خوشنویس و خط نقاشی که به یاد دکتر صفارزاده خلق شده است و به موزه آینه‌دار دوران هدیه شد رونمایی شد.
جلال صفارزاده برادر بانو طاهره‌صفارزاده سخنران دیگر این مراسم بود؛ او با بیان این‌که طاهره صفارزاده هرچه در زندگی داشت وقف بنیاد فرهنگی «بیداری» کرد؛ ادامه داد: متاسفانه کسانی که در این بنیاد بر سرکار هستند هنوز بعد‌از ۱۴‌سال بیدار نشده‌ و تنها از نام و نشان طاهره صفارزاده برای خود اعتبار کسب کرده‌اند.
وی افزود: طاهره خانم ارادت فراوانی به حضرت امامزاده صالح(ع) داشت و وصیت کرده‌بود در این امامزاده به خاک سپرده شود که این کار ابتدا با دشواری‌هایی همراه بود که در نهایت با موافقت و حکم رهبر معظم انقلاب انجام شد اما چند سال بعد که بر سر مزار خواهرم حضور پیدا کردم با اتفاقی عجیب مواجه شدم که سنگ قبر طاهره برداشته شده و متوجه شدیم این قبر به مبلغ ۲۲۰میلیون تومان فروخته شده است. این موضوع بسیار برای ما دردناک و ناراحت کننده بود و داغی بر داغ‌ها افزود.
حجت‌الاسلام سید محمود دعایی، مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات که در این مراسم حضور داشت به بیان خاطره‌ای از دیدار مرحوم طاهره صفارزاده با امام‌خمینی(ره) پرداخت و گفت: بنده با هماهنگی‌هایی که کردم بانو صفارزاده دیداری خصوصی با حضرت امام‌(ره) داشتند و من در آن جلسه اشعاری را که خطاب به امام بود خواندم.
وی پیرامون خانه اجاره‌ای بانو صفارزاده عنوان کرد: خانم صفارزاده در اطراف میدان فلسطین خانه‌ای اجاره کرده‌بودند که بعد از انقلاب این خانه به مصادره بنیاد مستضعفان درآمد و گفته شد از این به بعد باید اجاره بهای خانه را به بنیاد مستضعفان پرداخت کنند. خانم صفارزاده بیان کردند که من به تصمیمات نظام احترام می‌گذارم و مبلغ را به بنیاد پرداخت می‌کنم اما چون در این خانه نماز می‌خوانم برای صاحب خانه اصلی هم همان اجاره را پرداخت می‌کنم که این موضوع نشان از روح بلند این بانو دارد.