تراژدی در بمپور

2حادثه غم‌انگیز در پمپ‌بنزین و پاسگاه پلیس، 8کشته برجای گذاشت

تراژدی در بمپور

شهرستان بمپور دیروز کانون دو حادثه مرگبار بود و در اثر آن، هشت نفر جان خود را از دست دادند. در اولین حادثه، چهار سرنشین یک دستگاه پراید در اثر آتش‌سوزی وسیع در جایگاه پمپ‌بنزین دچار سوختگی شده و فوت کردند. در حادثه دوم، چهار نفر از کارکنان نیروی انتظامی این شهرستان در ایستگاه انتظامی و حفاظت جاده‌ای محور ایرانشهر - بمپور به دلیل اختلاف شخصی سربازی دیگر به شهادت رسیدند.

به گزارش جام‌جم، شامگاه شنبه 14 آبان، جایگاه پمپ‌بنزینی در شهرستان بمپور، شاهد یک تراژدی غمبار بود که در آن چهار عضو یک خانواده در آتش سوختند. ساعت حوالی 20 و 30 دقیقه بود که سه خودرو شامل پژوپارس، پراید و یک خودروی دیگر وارد جایگاه پمپ‌بنزین شدند تا سوختگیری‌کنند. 
شرایط به نظر آرام بود و راننده خودروها منتظر بودند تا نوبت آنها شود. راننده پژوپارس که یک همراه دیگر هم داشت، نازل بنزین را برداشت و شروع به سوختگیری کرد. درست در همان لحظه، گوشی تلفن هر دو سرنشین پژوپارس زنگ خورد. سرنشین خودرو و راننده با هم تلفن همراه‌شان را پاسخ دادند. ثانیه‌ای پس از جواب دادن تلفن، ناگهان پژوپارس آتش‌ گرفت.
یونس بمپوری، کارگر جایگاه در مورد این حادثه به خبرنگار جام‌جم توضیح می‌دهد: «با شعله‌ور شدن پژوپارس، راننده که وحشتزده شده بود با دستپاچگی نازل را از باک بیرون‌کشید اما نتوانست شرایط را به خوبی‌کنترل کند و ناگهان نازل روی سقف پرایدی افتاد که روبه‌رویش بود. با پخش شدن بنزین روی سقف، پراید ناگهان آتش گرفت. راننده پراید با مشاهده این وضعیت، 20 متر به سمت خروجی جایگاه حرکت‌ کرد. حوالی خروجی بود که در را باز و پس از خروج از خودرو، از مهلکه فرار کرد. من به همراه سه نفر از همکارانم در جایگاه بودیم و با مشاهده آتش، کپسول‌های آتش‌نشانی را برداشتیم و ابتدا سراغ پژوپارس رفتیم تا آتش را خاموش‌کنیم. 
سرنشین پژوپارس‌ به محض آتش گرفتن خودرو، در را باز و فرار کرد. راننده هم از ناحیه پا آتش‌گرفته بود که او را با کپسول آتش‌نشانی خاموش‌کردم. 
درگیر خاموش‌ کردن آتش پژوپارس بودیم و متوجه نشدیم‌ داخل پراید چند نفر نشسته‌اند. آتش به‌حدی بود که حتی نمی‌توانستیم به آن نزدیک شویم. چندبار تلاش‌کردیم اما حجم آتش آن‌قدر زیاد بود که قدرت مقابله با آن را نداشتیم. 
همکارانم به‌سرعت کپسول‌های آتش‌نشانی را ‌آوردند تا آتش را مهار کنیم اما شدنی نبود. دود زیادی همه‌جا را پر کرده بود به‌نحوی که نمی‌توانستیم اطراف‌مان را ببینیم. بعد از خاموش‌کردن آتش پژوپارس، سمت پراید رفتیم و متوجه شدیم چهار سرنشین داشته که همگی خانم بوده‌اند. دو خانم بزرگسال و دو نفر دیگر که یکی کودک و نفر بعدی کمی بزرگ‌تر بود اما متاسفانه همگی جان خود را در اثر شدت سوختگی از دست داده بودند. عده‌ای هم راننده را که پس از فرار از خودرو به سمت خیابان رفته بود، برای درمان به بیمارستان منتقل‌ کردند. من و همکارانم خدا را شکر دچار سوختگی و مشکل خاصی نشدیم و سالم هستیم.» بمپوری با گلایه از بی‌توجهی برخی راننده‌ها در استفاده از دستگاه‌های ارتباطی و به‌خصوص تلفن همراه در زمان سوختگیری خودروها ادامه می‌دهد: «متاسفانه برخی رانندگان و سرنشینان نکات ایمنی را در زمان ورود به جایگاه پمپ‌بنزین رعایت نمی‌کنند. هرچه به آنها تذکر می‌دهیم که در زمان سوختگیری از تلفن همراه استفاده نکنید، گوش‌شان بدهکار نیست و همه چیز را به شوخی می‌گیرند. وقتی تذکر می‌دهیم، بعضی از آنها می‌گویند کار همیشگی‌مان است اما کار یکدفعه می‌شود. این واقعا ظلم بزرگی است که چهار نفر از یک خانواده جان خود را از دست بدهند. از مردم خواهش می‌کنیم به نکات ایمنی توجه کنند.»

مهار آتش با کمک آتش‌نشانان دو شهر دیگر
رسول‌بخش شیهکی، مسئول ایستگاه آتش‌نشانی شهرستان بمپور به جام‌جم می‌گوید: «پس از اعلام حادثه، با مساعدت نیروهای کمک که از شهرستان‌های محمدان و ایرانشهر به محل حادثه اعزام شدند و حریق را اطفا کردیم. در این حادثه چهار عضو یک خانواده پنج‌نفره جان خود را از دست دادند. آنها پس از آغاز حریق و به دلیل استرس و دستپاچگی داخل خودروی پراید گرفتار شده و متاسفانه فوت شدند.»

جنایت سرباز در پاسگاه
بمپور شاهد یک رخداد غمبار دیگر هم بود. این حادثه در ایستگاه انتظامی و حفاظت جاده‌ای محور ایرانشهر - بمپور رخ داد که طی آن چهار نفر از کارکنان نیروی انتظامی به شهادت رسیدند. سرگرد علیرضا صیاد، فرمانده انتظامی شهرستان بمپور در توضیح حادثه‌گفت: «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد اختلاف شخصی بین سرباز ضارب با یکی دیگر از سربازان، منجر به تیراندازی ضارب و مداخله سایر کارکنان حاضر در مقر شده که در نهایت سه نفر از کارکنان پایور و یک سرباز وظیفه به شهادت رسیدند. فرد ضارب توسط سایر عوامل حاضر در ایستگاه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.»

لیلا حسین‌زاده - گروه حوادث