کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

قاچاق تریاک با بشکه اسید 
مرد قاچاقچی که 132 کیلوگرم تریاک را در بشکه اسید پنهان کرده بود بازداشت شد. سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی ویژه شهرستان ری به سایت پلیس گفت :  ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در رصدهای اطلاعاتی و اقدامات فنی موفق به شناسایی یک قاچاقچی مواد مخدر شدند که با جاسازی ماهرانه در تانکر مخصوص حمل اسید مواد مخدر قاچاق می‌کرد. این متهم که از یکی از استان‌های جنوبی کشور به مقصد یکی از شهرهای شمالی  در حال حرکت بود پس از هماهنگی‌های قضایی در یکی از ورودی‌های این شهرستان بازداشت شد. در بازرسی از خودروی وی ۱۳۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد . 

بخشش قاتل رئیس بانک 
عامل قتل رئیس بانک شهرستان نهاوند  بعد از 20 سال  توانست  رضایت خانواده مقتول را جلب کند و بخشیده شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌ کل زندان‌های استان همدان، در جریان سرقت مسلحانه بانکی در شهرستان نهاوند که ۲۰ سال پیش رخ داد رئیس بانک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
داوود بحیرایی، رئیس زندان نهاوند در این باره گفت: یکی از زندانیان که هم اکنون به اتهام قتل در زندان است، طی سرقت مسلحانه ، رئیس بانک را با شلیک گلوله به شهادت رساند. با طرح شکایت از سوی اولیای دم ، قاتل پس از ۱۶ سال متواری‌بودن دستگیر می شود. 
وی افزود :پس از صدور حکم قصاص، کمیته صلح و سازش زندان نهاوند بر اساس وظیفه ذاتی خود وارد عمل شده و با تشکیل چند جلسه با حضور دادستان، اعضای صلح و سازش زندان ، سرانجام هنگام اجرای حکم قصاص پای چوبه دار با تلاش و وساطت نامبردگان فوق، اولیای دم رضایت بدون قید و شرط خود را به نیت رضای خداوند متعال و حضرت امام حسین(ع) اعلام کردند و به قاتل زندگی دوباره بخشیدند.

چاه جان آتش‌نشان و مقنی را گرفت
گرفتاری در چاه جان یک مقنی و یک آتش‌نشان را گرفت. مجید امیرفضلی ، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری  استان زنجان به ایسنا گفت : شامگاه چهاردهم آبان امسال  در پی محبوس‌شدن یک تبعه افغانستانی  در چاهی  24 متری در روستای مجیدآباد سجاس زنجان  نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.در جریان عملیات امداد و نجات، یک آتش‌نشان دچار گازگرفتگی شد و فوت کرد. با توجه به پیچیده بودن عملیات نیروهای امداد و نجات آتش‌نشانی زنجان شامل یک اکیپ چهار نفره به محل اعزام شده و دو نفر فوت شده  را از چاه بیرون آوردند. 

شکست پروژه دیگری از کشته سازی
در روزهای اخیر که پروژه کشته‌سازی ضدانقلاب با هدف ناآرام‌سازی ذهن مردم و شهروندان به صورت زنجیره‌ای در حال انجام است هر روز نام‌هایی مختلف از شهرهای ایران مطرح می‌شود که توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند و پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود این افراد یا زنده هستند یا دلیل مرگ‌شان موضوع دیگری بوده است.
نسرین قادری، یکی از افرادی است که از روز گذشته نام وی به عنوان یکی از کشته‌شدگان حوادث اخیر مطرح شده است. این در حالی است که خانواده نسرین قادری بلافاصله، خبر دروغ کشته شدن دخترشان را تکذیب کرده‌اند. 
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حمید عسگری‌پور، دادستان شهریار در رابطه با ادعای مطرح‌شده درباره فوت خانم نسرین قادری گفت: ساعت ۱۴ روز جمعه سیزدهم آبان سال جاری یکی از بستگان متوفیه با مراجعه به کلانتری محل، اعلام می‌کند که به واحد مسکونی مرحومه قادری مراجعه کرده و وی در را باز نکرده است. پس از دستور قضایی و باز کردن درب آپارتمان، ماموران انتظامی با حضور اقوام متوفیه وارد منزل شده و مشاهده می‌کنند که جسد خانم نسرین قادری در پذیرایی بر زمین افتاده است.وی با اشاره به نظریه پزشکی‌قانونی، تصریح کرد: پس از معاینه جسد، هیچ‌گونه آثار ضرب و جرحی مبنی‌بر شکستگی، دررفتگی، سیاه‌شدگی و کبودی بر روی بدن متوفیه رویت نشده است. تشخیص اولیه پزشکی‌قانونی مسمومیت این فرد است و البته طبق اظهارات خانواده او دچار بیماری قبلی نیز بوده است.