قطع انشعاب آب ۱۲هزار تهرانی بدمصرف

قطع انشعاب آب ۱۲هزار تهرانی بدمصرف

طبق اعلام مرکز کنترل آب تهران، در شهر تهران ۴ درصد مشترک بدمصرف و ۶۰ درصد مشترک پرمصرف داریم که متأسفانه ۶۰ درصد از آب شرب را مصرف می‌کنند. بر همین اساس، از ابتدای مهر تاکنون انشعاب آب بیش‌از ۱۲‌هزار خانوار بدمصرف تهرانی به طور موقت قطع شده است.

چک‌های برگشتی کم شدند
طبق آنچه بانک مرکزی اعلام کرده از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله‌شده در مهرماه به ترتیب 92.4درصد و 88.9درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول‌شده در ماه قبل از آن (شهریور) به ترتیب معادل 91.8 درصد و 89.5درصد بوده است. همچنین این نسبت در ماه مشابه سال قبل به ترتیب برابر 91.2درصد و  86.9درصد بوده است. شاخص نسبت چک‌های برگشتی به چک‌های مبادله‌ای در مهر۱۴۰۱ به لحاظ تعدادی، 7.6 درصد بوده که این شاخص در ماه قبل عدد 8.2درصد را نشان می‌دهد. همچنین این شاخص به لحاظ مبلغی 11.1درصد بوده و در ماه قبل عدد 10.5درصد را نمایش می‌دهد. طی مهرماه۱۴۰۱ در سامانه چکاوک حدود 6.4میلیون فقره چک به‌ارزش حدود ۳۱۸۵ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 5درصد و 4.9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

بدون تیتر
 پژو ۲۰۷ به‌ عنوان اولین خودروی پرتقاضای خودروسازان، دوشنبه هفته جاری (۳۰ آبان) در بورس کالا عرضه شد که با درنظر گرفتن قیمت‌ها در بازار آزاد و در کارخانه، خریدار از بورس حدود ۲۸میلیون تومان نسبت به خرید از بازار سود می‌کند و ایران‌خودرو محصول خود را قریب به ۱۲۷میلیون تومان بیشتر از قیمت دستوری می‌فروشد.

 حسن فروزان‌فرد، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید، سیاست‌های محدودکننده ارزی در سال‌های گذشته شبیه ابزاری برای تنبیه صادرکنندگان به کار رفته و همین موضوع فرصت جهش صادرات را از ایران گرفته است.

 محققان اخیرا باج‌افزار جدیدی را به نام AXLocker کشف کرده‌اند که قادر است بسیاری از فایل‌ها را رمزگذاری و غیرقابل استفاده کند.

 خیرا... خادمی، مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور درباره زمان بهره‌برداری از باند رفت آزادراه تهران-شمال گفت که با تامین اقدامات ایمنی، این آزادراه تا بهار ۱۴۰۲ این کار زیر ترافیک قرار می‌گیرد.

 امیدقالیباف، سخنگوی وزارت صنعت با بیان این‌که فهرست کالاهای مشمول کاهش حقوق گمرکی حداکثر تا شنبه اعلام می‌شود، گفت: اگر واردکننده‌ای در سال جاری کالاهای مشمول این فهرست را با عوارض 4درصد ترخیص کرده باشد، مبالغ اضافی تا یک درصد به آنها مسترد خواهد شد.

 کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان با بیان این‌که ظاهرا بازار ارز می‌خواهد خود را در کانال ۳۵هزار تومان تثبیت کند، گفت: عملا عملیات خاصی برای کاهش نرخ دلار به زیر کانال ۳۰هزار تومان صورت نگرفته است. 

 کاهش ارزش ارزهای دیجیتال پس از ریزش نقدینگی یکی از صرافی‌های رمزنگاری، تقریبا به همه دارایی‌های دیجیتال از جمله بیت‌کوین (BTC) سرایت کرد.

 صدها کارگر در بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون اپل در چین با گذشت بیش از یک ماه از تحمل محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی، با پرسنل امنیتی درگیر شدند.

 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه‌ای است که طیف گسترده‌ای از مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر از اصلی‌ترین خدمات‌گیرندگان آن هستند و بر این اساس سازمان فناوری اطلاعات در تازه‌ترین گزارش خود به معرفی خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پرداخته است.