رازگشایی از قتل در بازار زرگرها

رازگشایی از قتل در بازار زرگرها

سارقی که یک طلافروش را در بازار زرگرهای همدان به قتل رسانده بود، در کمتر از یک هفته شناسایی و دستگیر شد. قاتل پس از شلیک به مرد طلافروش، او را با بند کفش کتانی خفه کرده بود.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از صبح 30آبان امسال و با گزارش قتل یک طلافروش در بازار طلافروشان مظفریه همدان آغاز شد‌. ماموران پس از حضور در محل قتل دریافتند مرد طلافروش به نام مسعود هر روز صبح مغازه طلافروشی خود را باز می‌کرد اما آن روز تا ساعت11 مغازه را باز نکرده بود. نبود قفل روی کرکره باعث شد اهالی شک کنند و به همین دلیل با پدر او تماس گرفتند و ماجرا را اطلاع دادند. پدر این مرد وقتی وارد شد، صحنه هولناکی دید. پسر 46ساله‌اش که بندی دور گردنش گره خورده بود و جای دو گلوله در پایش دیده می‌شد، کف مغازه افتاده و مقداری طلا نیز کف مغازه ریخته بود. شواهد در صحنه نشان می‌داد سارق پس از ارتکاب قتل، طلاها را سرقت کرده و سراسیمه گریخته است. از آنجا که کسی متوجه سرقت نشده، احتمال ارتکاب این جنایت در ساعت‌های اولیه روز مطرح شد. سارق پس از ورود به مغازه، ابتدا سه گلوله شلیک کرده که دو گلوله به مرد طلافروش خورده و باعث زخمی شدن او شده بود. او سپس با بند کتانی، مسعود را خفه کرده و برای فاش نشدن راز قتل، پس از خروج کرکره را پایین کشیده بود.
با توجه به حساسیت ماجرا، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان تحقیقات برای رازگشایی از قتل را آغاز کردند و به بررسی دوربین‌های مداربسته محل قتل و مغازه‌های اطراف پرداختند. با تحقیقات، رد قاتل به‌دست آمد و ماموران خیلی زود هویت او را شناسایی کردند. بررسی‌ها مشخص کرد، او بعد از قتل از استان گریخته است. 
سردار امیری، فرمانده انتظامی همدان، دیروز از دستگیری قاتل خبر داد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی، اشراف اطلاعاتی و تحقیقات میدانی ماموران پلیس آگاهی استان، سرانجام قاتل را در استان هرمزگان شناسایی و روز یکشنبه طی یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.ماموران در حال انجام مقدمات انتقال قاتل به استان هستند که پس از تکمیل تحقیقات درباره علت و انگیزه قتل و چگونگی ماجرا اطلاع‌رسانی می‌شود.
مهدی غلامی، رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهرات در استان همدان هم به خبرنگار جام‌جم گفت: مقتول 46ساله و پدر دو فرزند بود‌. او روز قتل ساعت 7 و 45 دقیقه وارد مغازه‌اش شد که جسدش در حالی که دو تیر به پایش شلیک و با بند خفه شده بود، کشف شد. گاوصندوق مغازه او مورد سرقت قرار نگرفته و فقط طلاهایی که داخل و پشت ویترین بود به سرقت رفته است. قاتل قرار است روز سه‌شنبه به محل قتل منتقل و صحنه جنایت را بازسازی کند.